onsdag 17. august 2011

Bad - endelig


Endelig er badet vårt så og si ferdig. Det eneste som mangler nå er å male et strøk i vinduskarmen og å få opp persienner.. Vi ha valgt et lyst og enkelt bad, og er igrunn veldig fornøyd med resultatet.

Flisene vi har valgt heter: Roma Sabbia 15 x 15 på gulvet og Tender Vit/matt 20 x 40 på veggene.

Vi har innfliset et helt enkelt badekar, og valgte å ikke ha en ekstra kant rundt - for å spare plass.

Vi endte med dusjhjørne i stede for dusjkabinett, noe vi foreløpig ikke angrer på. Det gjør at det blir enda bedre plass på badet, og ser veldig enkelt og pent ut.

Doen er også innebygget, både for enklere rengjøring og et penere resultat.

Baderomsinnredningen vi endte med til slutt er fra ikea (jeg tror det er en Odensvik servant, Godmorgon/Norrviken servantskap og Godmorgon speilskap). Det er utrolig hvor mye penger man sparer på å kjøpe baderomsinnredning på ikea, og jeg synes ihvertfall at denne var veldig fin :)

Vi har forresten ikke kjøpt blandebatterier på Ikea, siden jeg har blitt anbefalt å styre unna disse...


Jeg har bare et 50mm objektiv til kameraet mitt nå, og ser at det er på tide å kjøpe seg et nytt objektiv. Det er jo håpløst å ta bilder i huset med 50 millimeteren - jeg får jo ikke med noe som helst.. Derfor må dere nøye dere med en smakebit, og ikke ordentlige bilder av hele badet.

3 kommentarer:

Siv Iren sa...

Så fint det blir Mona! Jeg har samme problemet med mitt kamera, og trenger nok en linse til for å kunne ta andre bilder også :)

Elin sa...

Kjempefint!!!
Kan tenke meg det er godt å ha det så godt som ferdig nå :)

Kjenner til problematikken med 50 mm... Må gå laaangt unna for å få tatt greie bilder av huset, men det er ikke alltid jeg har den plasen ;) Jeg snuser litt på en 18-200 linse nå... Da har jeg muligheten til å få zoomet skikkelig!

★ Heidi ★ sa...

Fresht er ordet.
Saa herlig aa komme i orden litt etter litt.
Baderommet i huset vi leier kunne virkelig trengt en oppgradering.
Men heldigvis er jeg ikke interiörblogger...hihi!