fredag 31. desember 2010

Godt nytt år!!

 Ønskes til alle dere fra oss :)
Vi hadde egentlig tenkt til å la Daniel få holde stjerneskudd før han la seg i dag, men siden han er syk, måtte han nøye seg med å se pappa holde stjerneskudd utenfor vinduet.

 Årets siste dag startet litt dramatisk her i heimen, med en liten kar som våknet i natt og ikke fikk puste ordentlig. Han var helt tett stakkars, og mor prøvde de fleste triksene i boka. Vi satt lenge foran vinduet for å få kald luft ned i lungene, da det ikke funket tok jeg han ut på kjøkkene og prøvde å få i han paracet, siden jeg kjente at han hadde høy feber igjen (jaja, jeg burde jo ha skjønt at det var helt umulig). Til slutt pakket vi dyna godt rundt oss, tok på lue og satt oss ut. Etter en stund ropte jeg imidlertid på pappaen til Daniel og ba om at han hentet mobilen min - jeg hadde nemlig bestemt meg for å ringe til ambulanse.

Da ambulansen kom var han fortsatt like tett. Men da han ble overlevert til gutta begynte han å skrike, og plutselig løsnet det litt. Så på vei til legevakta var han på langt nær så tett som han hadde vært - heldigvis.
Etter noen timer og et par inhalasjoner på legevakten ble vi sendt videre til barnemottaket på Ullevål, siden han ikke hadde full effekt av inhalasjonene.

På Ullevål fikk vi et kjempefint eget rom med eget bad og greier. Etter et par inhalasjoner, litt søvn for den lille og nyttårsmiddag fikk vi reise hjem med et eget pariapparat på slep. Dette kan vi få ta med oss til Thailand også, hvis den lille blir frisk nok til å reise. Legen mente ihvertfall at det forhåpentligvis skal gå - siden han begynte med penicillin i går. I dag var crpèn på 105, men blodprøvene ellers var fine.

Jaja, hvis man skal lete etter noe positivt som kom ut av det hele, så fikk jeg da fri på nyttårsaften. Jeg skulle egentlig jobbe kveldsvakt i dag, men etter en natt uten søvn og slitsomme timer på legevakt og sykehus, måtte mor innse at jobb måtte utgå. Og jeg kan love dere at man får dårlig samvittighet når man ringer inn med sykt barn på selveste nyttårsaften!! Heldigvis så ble vi først enige om at jeg skulle se an hvordan det gikk videre på sykehuset, så ringte de opp igjen like etterpå og fortalte at de hadde fått inn en vikar. Deilig å slippe å tenke på sånne ting når man har mer enn nok med seg selv og sine ;)

Her har vi ikke gjort noe annet for å feire nyttårsaften enn de stjerneskuddene som ble brent utenfor vinduet, og det blir nok tidlig kvelden, siden jeg skal jobbe dagvakt i morgen tidlig.

Ha en fortsatt fin kveld, og riktig godt nytt år til dere alle!!

9 kommentarer:

Siv Iren sa...

Men lille Danielgutt da, hvilken måte er dette å starte det nye året på? Jeg håper medisinen hjelper deg nå, og at du kan gå inn i nyåret som en frisk og rask liten kjekkas:) Og ikke minst, at dere alle er friske så dere får en velfortjent Thailandtur.

Mange nyttårsklemmer fra oss i Kværnerbyen

Elin sa...

Vet du Mona, nå er jeg skikkelig lei meg og frustrert på deres vegne. Stakkar stakkar Daniel som må være så plaget med alt dette, og stakkar dere foreldrene som må gjennomgå alt dette. Det finnes ikke rettferdig at dere skal få alt.

Når det er sagt så krysser jeg fingrene og håper med alt jeg har at medisinene funker FORT, sånn at Daniel blir frisk nok til å reise. Dere fortjener virkelig en ferietur nå!

God bedrings klem og nyttårsklem fra oss :)

Janet sa...

Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år. Et sykdomsfritt år, vel og merke!
Dere har vel hatt nok nå.
Klem :)

Julie sa...

Huff huff, god bedring, godt nyttår og god tur fra oss.

★ Heidi ★ sa...

Riktig godt nyttaar til dere!
Men for en start da...
Her har vi ogsaa sykestue... og jeg som nettopp sa at vi blir jo aldri syke vi...
Jeg er sjaber og Marcus har höy feber og ligger som et slakt paa sofaen. Ingen andre symptomer da. Haaper det gaar fort over, maa nemlig til Barcelona med han veldig snart for aa fikse pass..
Jaja, haaper inderlig Daniel blir kvitt baseluskene og at dere kommer dere friske ned til Thailand. Det fóles som det har vaert nok sykdom hos dere naa.
KLEM!

Mariann sa...

Det skal ikke være lett for Daniel
Men en god ting er at dere får utmerket god hjelp, bare så synd at det tok så lang tid før dere fikk denne hjelpen.
Da håper vi at det blir tur på dere med apparat som dere ikke kommer til å bruke.
Godt nytt år Mona og håper du ikke er helt utslitt og at formen til dere alle er upåklagelig

mona sa...

Tusen takk for alle lykkeønskninger! Kan ikke nekte for at jeg også føler at vi har fått mer enn nok sykdom for noen år fremover..
Og god bedring til dere andre som også er syke!

Unknown sa...

Godt nyttår! God bedring til den vakre gutten din, Mona! Klem fra søster Line

Regni sa...

God bedring Daniel, håper medisinene allerede har hjulpet og at dere har fått klarsignal til å sette dere på flyet i morgen.