mandag 15. november 2010

Is på resept

I dag tok vi oss en liten tur til legen. Jeg ville gjerne finne ut av hva det er lille har, sånn at man vet når man evt. kan sende han tilbake i barnehagen. De siste dagene har han fått så vondt i munnen sin, og får nesten ikke i seg noe mat. I tillegg så begynte han å få litt utslett på bena og armene i går kveld. I dag var selvfølgelig utslettet nesten usynlig mens vi var hos legen, mens i kveld har det blusset skikkelig opp igjen (det var ikke så lett å få det frem på bildet heller). Han var litt varm i morges, men hadde nesten ikke feber i går og har ikke vært varm resten av dagen i dag.

Vi ble ikke noe klokere av legebesøket, men Daniel var strålende fornøyd med å få is på resept. Dessverre for han, så var mammaen hans lur nok til å prøve diverse andre ting først, og babymat på glass gikk heldigvis ned på høykant i ettermiddag :)

Nå sitter jeg her og lurer på om jeg bare skal ringe jobben og si at jeg har sykt barn og ikke kan komme i morgen, eller om jeg skal se om lille er feberfri og får i seg mat i morgen tidlig.. Legen mente at når allmenntilstanden hans er bra, så er det ikke noe i veien for å dra i barnehagen igjen. Hva ville dere ha gjort?

7 kommentarer:

Siv Iren sa...

Vanskelig å si, men det var jo et tydelig utslett. Tror jeg ville gitt det en dag til og sett an jeg. Er kanskje mulig at han reagerer på feber med utslett? God bedring hvertfall.

Størstepia sa...

Huff ja, det er et ordentlig kinkig dilemma...
Jeg har jo alltdi dårlig samvittighet når jeg sender han i barnehagen sånn halvsjuk (som idag hvor han var helt tett stakkar...) - men om man har vært mye hjemme så er det veldig ok for barna å komme seg litt ut igjen. DU kan jo evt spørre om du kan få gå hjem litt tidligere - så han får en litt kortere dag i bhg??
Lykke til uansett hva du velger!
Klem fra størstepia

★ Heidi ★ sa...

Om han er feberfri og almenntilstanden er bra tror jeg kanskje jeg hadde latt han gaa i barnehagen.
Husker Marcus hadde noe slikt utslett paa slutten av en forkjölelse. Noe som skyldtes et virus og alltid dukker opp siste sykdomsdag.
Haaper han er bedre i morgen:)
KLEM!

Mariann sa...

Næmmen, stakkars lille... han har virkelig uflaks :(
Vanskelig å gi noe råd, men om han har vært feberfri hele dagen idag, og ser frisk og rask ut så hadde jeg nok latt han ta seg en tur :)

Flott det kameraet du har skaffet deg. Jeg trengte et mer kompakt et denne gangen, har ikke hatt like mye interesse for finistillinger som jeg skulle ønske, så da er det viktig å ha et lite som tar bra bilder :)

Lykke til med mini. KLEM

Anne-Marte sa...

Jeg ville nok også ha sendt i barnehagen, særlig når legen sa det.

Forresten så hadde fetteren til Sverre nettopp noe virusgreier i munnen, som ga masse munnskold og sår inne i munnen, og som gjorde det vanskelig å spise. Har Daniel det?

Mina sa...

det der ligner litt på det Ellinor har nå, bare at hun også har noen større...I barnehagen sa de at det var vannkopper. Jeg er enda ikke overbevist... Ellinor er i toppform

mona sa...

Anne-Marte: Det høres ut som det kan være det samme som Daniel har hatt, ja! Jeg har snakket med flere i barnehagen i dag som også har hatt det samme.

Mina: Mamma mente også at det utslettet til Daniel så ut som vannkopper. Noen av de ble større enn det du ser på bildet, og kunne godt minnet om vannkopper, ja. Samtidig så stemmer ikke resten av sykdomsforløpet med vannkopper, så da tror jeg ikke at det er det.. Det hadde jo forsåvidt være fint om det var det da, for da hadde vi jo vært ferdig med det ;)