søndag 14. november 2010

En liten dyrevenn


Jeg har forsåvidt nevnt det tidligere; en av tingene som er dumt med å bo midt i byen, er at barna får ha så lite kontakt med dyr. For min del er det uaktuelt å dra et dyr inn i en leilighet hvor vi allerede føler at vi bare har akkurat den plassen vi trenger. Heldigvis er det noen få naboer som tenker annerledes, så det hender at vi møter noen hunder og en katt ute i bakgården her.

Daniel er fortsatt ikke helt frisk, så vi tok oss bare en liten tur ut på dagen i dag. Like i nærheten her traff vi en liten kattepus, som Daniel var veldig ivrig på å løpe etter. Han roper vel noe sånn som "AaaaAaa", som tydeligvis skal være mjaaau. Det er i sånne øyeblikk man kjenner et stikk av dårlig samvittighet for at man bor midt i byen. Tenk for et eldorado det må være for et barn å vokse opp på gård!!?

I ettermiddag har jeg vært på barselbesøk hos en god kollega, som fikk en liten datter for fire uker siden. Når man ser så søte små babyer er det nesten så man kjenner at man har lyst på baby igjen selv. Men bare nesten ;)

Nå sitter pappaen til Daniel og jeg godt plassert foran tvèn her. Snart er det klart for Gylne tider på Tv2. Fikk dere forresten med dere Villdyrlegen på Tv2 tidligere i kveld? Absolutt verdt å få med seg!! Det må jo være utrolig spennende å reise rundt på den måten og få se de ville dyrene på nært hold.

3 kommentarer:

Størstepia sa...

Så herlige katt - møter - gutt bilder da!:-)
Vi har heller ikke noe dyr, men har jo flere i nabolaget da. Heldigvis har søsteren min hund og 2 katter, og da kan han leke masse med dem når vi er på besøk der:-)!

Håper Daniel blir frisk og rask snart - er ordentlig kjedelig når barna ikke blir friske... Og særlig Daniel da, som får feberkramper...

Klem fra størstepia

Silja A sa...

kjempe søte bilder. Send bare Daniel opp hit så skal han nok få fylt opp kjæledyrkvota :-)

Elin sa...

Fiine Daniel!
Vi har jo en katt som er mer eller mindre prikklik den dere har møtt der. Men "puuu" som William kaller henne blir vell helst mest plaget av den lille terroristen, så hun skygger mest banen når han er i nærheten. Men jeg er glad vi har anledning å ha et dyr slik at barna lærer seg å være tolerante og snille med de.

Ellers må jeg bare si takk for tipset på bloggen min. Flyreisen gikk over all forventning, mye takket være at vi hele tiden hadde noe på lur til W. Så når han begynte å bli lei, tryllet vi frem noe nytt ;) Tusen takk!

Mange klemmer til både deg og Daniel!