søndag 28. november 2010

Første søndag i advent

I fjor på denne tiden av året gikk jeg hjemme i permisjon, og hadde (nesten) all verdens av tid. Da var jeg kjempeivrig på å få ut julepynten til første søndag i advent, og minst like ivrig på å pakke alt bort igjen så snart julen var overstått.
I år har tiden gått så fort at jeg ikke skjønner at det snart er jul enda. I dag måtte jeg sende min kjære ned i boden for å hente opp eskene med julepynt, men kjente at det holdt med å finne frem litt lys til vinduet og noen småting til resten av leiligheten. Resten av pynten skal få komme frem på lille julaften. Jeg husker selv at vi pleide å pynte juletreet og resten av huset på lille julaften da jeg var liten, og dette var alltid like stas.
Hva med dere; pynter dere nå, eller venter dere til nærmere jul?

Daniel har vært i litt bedre form i dag, men har fortsatt feber og er rimelig slapp. Derfor har vi avlyst alle planene vi hadde for dagen, og bare slappet av her hjemme. I morgen skal han få være hjemme sammen med pappaen sin, som må prøve å jobbe litt hjemmefra.

Håper alle har hatt en finfin første søndag i advent!

8 kommentarer:

Størstepia sa...

Huff da, stakkars lille Daniel!
Satt og leste de siste innleggene dine og jeg må si at jeg virkelig føler med deg!
SMåtten var VELDIG mye syk det første året i barnehagen, men han hadde aldri feberkramper. Skjønner godt at du vil ha en vurdering på det, kanskje det er noe annet dere kan gi ham av medisiner når han er på vei til å få feber?? Håper iallefall dere finner ut av noe!

Ang julepynt, så tok jeg 3 ting idag, krans på døra, juledørmatta mi og adventsstjerne. I morgen skal vi sette lys på den ene busken utenfor her;-)
Ellers venter jeg litt med det andre, akkurat nå er det lilla i både stua og på kjøkkenet!

Klem fra størstepia

Gøril sa...

Har ikke fått lest de siste innleggene før nå, og jeg må si jeg blir skikkelig lei meg for så mye sykdom som rammer fineste lille. Nå må det snart være nok for han.
Jeg synes du er tøffere enn toget, måten du takler feberkrampene på er så bra. Jeg taklet anfallene til Jesper bra etterhvert, men takler ingenting med Tilde.
Du er en sterk, flink og veldig omsorgsfull mamma.
Mona, du er så tøff.

Ang jul, så pynter jeg bittelitt nå, og venter til lillejulaften med resten. Slik som tradisjonen jeg er vant med sier.

God bedring til lille, og stor klem til mammaen som jeg beundrer mer og mer.

Marianne sa...

Uffafysja!
Kommenterer både dette og det forrige innlegget ditt her, og starten var altså myntet på det forrige..
Fytti, de feberkrampene altså! Som Gøril over her er jeg imponert over hvordan du takler alt sammen og Daniel er heldig som har slik en fin mor (og du er heldig som har han, dere er heldige som har pappa'n osv... hihi)!
God bedring-tanker sendes all the way from Østkanten hvertfall!

Og når det gjelder jul; det blir vel en engel og en adventsstake (en dag på etterskudd, vi orker ikke gå i kjelleren før i morgen), men resten kommer fram på lillejulaften ja!
Selvom vi er lite hjemme i julen føler jeg veldig for å videreføre min barndoms tradisjoner. Veldig fint synes jeg!

Kos deg videre med Gyldne Tider som jeg regner med at du ser på ;)

Bling - our elf on the shelf sa...

Her må jeg oppdatere meg forstår jeg. Plages dere fortsatt med mye sykdom?

Her småpynter vi litt gjennom hele desember, men det er enkelte ting som er forbeholdt lillejulaften, sånn er det bare!

hildeSchaathun sa...

Her er det adventsstjerner og adventsstaker og noen lille duker som kom opp igår, resten kommer vanligvis 22./23.des men vi skal til svigers i julen så det kommer nok opp her ca 20.desember.

Håper Daniel er bedre snart

mona sa...

Takk for hyggelige tilbakemeldinger og god-bedring-hilsener til lille :)

Mariann sa...

Håper Daniel er bedre idag... og at det bare går bedre og bedre.
Vi hadde en veldig fin 1.advent, var en tur hos Karianne og spiste pepperkaker :)

KLEM

Anonym sa...

da håper jeg at den nydelige sønnen din er mye bedre i dag. Vesla mi var også uttrolig mye syk fra hun var 1 år og begynte i barnehage - det var ikke mange beier som ble brukt i barnehagen de første 6 mnd nei og jeg holdt på å gå på veggen av å gå hjemme hele tiden!!!
Jeg har ikke pynta med noe ennå - men forventer at langhelga nå til fredagen skal bli brukt til bla det - MEN jeg er ikke helt i julestemning jeg altså....