lørdag 21. august 2010

Leketelt

Vi har tenkt litt på om vi skulle fjerne lekegrinda den siste tiden. Det er ikke mye den har vært vært brukt de siste månedene, og det er ikke så ofte han godtar å sitte der lenger. Etter at Daniel fikk den fine bilen av tante Hilde i Vadsø, begynte vi å tenke litt på at det hadde vært morsomt med et leketelt til lille, og at vi kanskje kunne hatt et telt der grinda har stått.

Vi har jo ikke så stor leilighet, så man kan ikke akkurat ha noe store greier stående midt i stua. Jeg tenkte litt på muligheten for å kjøpe et bord i omtrent samme størrelse som grinda, så kunne jeg sy en "duk" til å ha over, slik at det ble et telt. Isåfall skulle jeg sydd inn vinduer og fått det til å se pent ut.

I går tok vi imidlertid turen innom toys r us, og der fant vi et lite telt som var akkurat passelig i størrelsen, på tilbud til 169,- Det var ikke så veldig pent å se på, men jeg har sett de verre.. Ekstra morsomt var det jo også at det var ganger hvor han kunne krype inn og ut av teltet :)














Egentlig var det noen store (og stygge) greier på enden av tunnelene, men de lot vi like godt være å sette på..
Daniel virker foreløpig fornøyd med teltet sitt, og jeg tipper det blir enda mer stas hvis han får en kompis eller venninne på besøk ;)

Jeg tenker fortsatt på om jeg kanskje skal lage et litt penere telt selv, men vi får se hva det blir til. Enn så lenge gjør dette nytten sin ihvertfall. Og dette er det jo enkelt å rydde bort til man får besøk også.















Edit: Jeg glemte jo å fortelle at Daniel markerte reviret sitt så snart teltet var oppe. Jeg måtte skifte bleie på han, og som vanlig løp han avgårde i bare rumpestumpen. Forskjellen nå var at han satt kursen rett mot teltet, og tisset like godt da han var midt inni. Hahaha.. Heldigvis hadde jeg lagt et teppe der inne, så det teppet var det bare å ta ut for å vaske med en gang ;)

Ingen kommentarer: