søndag 11. juli 2010

En liten kunstner

Jeg har lenge tenkt at jeg skulle kjøpt noen fargestifter til Daniel, sånn at han kunne prøve å tegne. I går var vi jo innom en lekebutikk, så da benyttet vi sjansen. Vi kjøpte sånne små fargestifter uten giftstoffer, fine å holde for små fingre og ikke noe krise hvis de små vil smake.

Daniel skjønte greia med en gang, og syntes det var kjempegøy! Mor syntes selvfølgelig at han også var veldig flink. Ingen tvil om at vi har med et naturtalent å gjøre ;)

Tante Silja og kusine Ellen fikk æren av å bevitne den store begivenheten. Jeg tipper det var like morsomt med all oppmerksomheten som det var å tegne i seg selv..

Daniel er dypt konsentrert når kusine Ellen viser hvordan det skal gjøres.

2 kommentarer:

Wenche sa...

Idag måtte jeg også en tur innom bokhandelen for å kjøpe "fargegubber" til Daniel.
Teipet fast papir til kjøkkenbordet og satte gutten i stolen sin så han kunne tegne på alt han fikk tak i.
Først skulle han selvfølgelig spise dem, mens mor prøvde å distrahere med å vise hvordan man egentlig skal bruke dem.
Men da han ikke fikk tygge på dem kastet han dem rundt omkring, og deretter begynte han å rive i papiret for å spise det istedet..

Din Daniel er tydeligvis langt klokere enn min..

:-)

mona sa...

Hehe, herlig! :)
De har vel hver sine ting disse små. Min Daniel sier jo fortsatt bare "der", så da er det jo godt at han er skarp på noen andre området ;)