fredag 28. mai 2010

Forandre personlighet når man får barn??

Er det vanlig at man forandrer personlighet når man får barn? Eller, altså.. Å forandre personlighet er vel å dra den litt langt, men jeg synes jeg ser at mange forandrer seg veldig når de blir foreldre. Selv føler jeg at jeg har forandret meg mye ihvertfall. Mange oppfatter meg sikkert som en skikkelig nerd (og det er jo det jeg har blitt også). Jeg oppfører meg som om jeg skulle vært en husmor på 60-tallet, og har vel også oppdaget at jeg gjerne skulle vært nettopp det.

Vi må jo le litt av oss selv, pappaen til Daniel og jeg, når vi driver skikkelig husflid her hjemme. Far lager mat fra bunnen av og baker brød, mens mor syr, hekler, maler osv. Hvis noen hadde fortalt meg for noen år siden, hvordan jeg skulle leve i dag, så hadde jeg sannsynligvis ledd rått. Jeg har jo forsåvidt alltid ønsket meg en hobby, og følt meg litt teit når folk spør hva jeg gjør på fritiden. Tidligere var svaret mitt "eh, er sammen med venner". Mens nå kan jeg gladelig svare "alle slags husmorting og bloggen min". Haha, jeg vet ikke hva som er verst ;)



4 kommentarer:

★ Heidi ★ sa...

Haha, utrolig morsomt:) Kjenner meg litt igjen der. Ikke at personligheten har blitt noe annerledes. Jeg har jo de samme verdiene naa som för. Men klart at interesser forandrer seg litt da. Man blir mer interessert i mat og vil at den skal vaere BRA siden man önsker alt det beste for barnet. Og saa tlbringer man jo mer tid hjemme enn för og da er det jo greit man faktisk kan produsere noe samtidig som man sitter i sofane;)
Jeg syns dere höres ut som et kjempekoselig par jeg og verdens beste foreldre til Daniel.
Ha en super helg:)

Siv Iren sa...

Hehe, jeg har hvertfall forandret meg siden jeg ble mamma. På alle plan i livet vil jeg tro. Og jeg må jo le litt når jeg kan føre opp omtrent akkurat de samme hobbyene på listen min som du kan.
Og ja, jeg tror det har gjort meg til et bedre menneske, man får litt mer perspektiv. Det som tidligere betydde mye betyr nå ingenting, og det som tidligere betydde ingenting er nå alt.

Elin sa...

Hehe!!
Klapp deg selv på skuldra Mona! Det finnes ikke noe galt i å være "kjærring" og ha husmorhobbyer!
Hilsen ei som strikker og syr og baker og blogger og syr og har fått en ting for gjenbruk og.... :D

Det er jo rett og slett bare koselig!!

Julie sa...

Jeg har tenkt litt på det etter jeg leste innlegget ditt, og jeg tror at andre sider av meg kommer mye mer fram nå. Og jeg prioriterer anderledes. Etterhvert når eksamene er over og jeg har mer tid til overs får jeg kanskje andre hobbyer også. Jeg har så vidt begynt med hobbyprosjekter og sånt.