torsdag 27. mai 2010

Botanisk hage - et lite paradis

I dag hadde Daniel og jeg en date med Daniel sin tremenning, Julie, og hennes nydelige lille Oliver. Vi møttes på Samson på egertorget, og jeg må bare skryte av den gode servicen vi fikk. Jeg kjøpte meg en kopp med kakao, og klarte å velte hele koppen før jeg hadde rukket å smake på den. Heldigvis satt vi ute, så det ble ikke mye søl. Da det kom en søt dame for å tørke opp, spurte hun om jeg hadde vært inne og fått meg en ny kopp. Det må jeg si altså, de spanderte en ny kopp siden jeg var så klumsete å helle ut den andre :)

Og nå kommer jeg til dagens tema ;) På vei hjem fra byen, tikket det inn en sms fra Siv, som lurte på om jeg hadde lyst til å være med å trille i botanisk hage. Og jeg må si at jeg er veldig glad for at jeg takket ja til tilbudet. Hvorfor jeg ikke har vært på trilletur her tidligere, er for meg et stort mysterium. Det er jo utrolig fint! Dessuten er det god plass til å trille i bredden med flere vogner, en koselig cafe og fine gressplener hvor man kan ha piknik.
Vi skal definitivt tilbake senere i sommer!!

I dag har jeg endelig lært meg hvordan man stiller på blender og lukkertid på kameraet. Jeg har bestemt meg for at jeg skal prøve å lære meg å bruke det ordentlig, men må si at jeg enda er forvirret og får ikke til å gjøre heelt det jeg ønsker. Jeg synes at bildet av dette nydelige treet ble ganske bra da :)


Plukke en blomst til mammaen sin?? Daniel fikk lov til å demontere to tulipaner (eh, sorry! Det var veeldig mange der altså) før mor måtte gripe inn. Jeg tipper at han hadde demontert hele rekka hvis han fikk lov ;)


Daniel sin gode venninne, Mali

3 kommentarer:

susan`s side sa...

Når gutten din blir litt eldre så må dere også ta turen innom naturhistorisk museum, der har vi vært mange ganger og ungene syns det er så gøy. Ikke koster det stort å komme inn heller

Regni sa...

Så skjønt tre, det er et magnoliatre er det ikke? Jeg var innom botanisk hage for et par år siden, om sommeren. Det var bare helt nydelig å vandre blant høye, grønne trær og fargerike blomster overalt. En skikkelig oase i byen. Du må gjerne spørre om det er noe du lurer på ang. manuell bruk av kameraet ditt. Jeg har prøvd å feilet mye selv, så jeg har sikkert litt jeg kan dele av erfaringer. :-) Lykke til!

mona sa...

Tusen takk for tipset, susan :)
Regni; ikke dårlig hvis du vet hvilket tre det er! Jeg aner ikke, dessverre.. Og takk for tilbudet om å stille spørsmål angående manuell bruk av kameraet. Du skal ikke se bort ifra at det kommer noen etterhvert :)