lørdag 2. januar 2010

Nytt år, nye muligheter

Godt nytt år!! Da var det 2010 allerede gitt. Jeg husker vi snakket i mange år om at det skulle bli år 2000. Folk fryktet at hele internett skulle gå under og at dataskjermene skulle bli svarte. Hehe.. Nå har det allerede gått ti år siden vi gikk over i et nytt årtusen. Huff, tiden går litt for fort altså!

Nyttårsaften feiret vi i Son på en venners-venner-fest. Vi hadde det utrolig hyggelig, og sov over hos et vennepar som bor i Son. Daniel sov seg igjennom rakettene, og merket vel ikke så mye til det hele.



I dag har mor rensket leiligheten for julepynt, så nå er det tilbake til hverdagen. I dag går permisjonen min med lønn ut, så fra i dag blir det å leve på sparebluss. Jeg skal ringe jobben på mandag og få satt meg opp på noen ekstravakter. Huff, huff... Jeg må innrømme at jeg gruer meg. Jeg har virkelig STORkost meg med å gå hjemme. Jeg skulle gjerne gått hjemme til barna begynte på skolen hvis vi hadde muligheten til det.

I natt var Daniel våken hver hele eller halve time. Han sov altså ikke en eneste time i strekk etter at jeg la meg kl 23. Ikke vet jeg hva som plaget han, men han roet seg raskt med litt pupp hver gang. Jeg var så trøtt og sliten i går, så jeg la meg tidlig for å få litt søvn. Hehe, jeg våknet ikke akkurat uthvilt for å si det sånn..
Jeg orket ikke å ikke gi pupp når han våknet heller. For jeg var så trøtt, og da risikerer man jo at han våkner skikkelig og holder det gående. Sikkert kjempelurt! Nei, nå skal vi stålsette oss for nattavvenning. Vi har ikke helt bestemt oss for hvilken dag vi skal starte enda, men det blir ikke lenge til. Og i natt kan han bare glemme å få pupp hver gang hvis han våkner like ofte (veldig lett å si nå når jeg ikke er trøtt, hehe).
I skrivende stund har han våknet, og pappaen sitter inne for å få han til å sovne igjen. Satser på at han sovner straks og skjønner at det ikke er noen vits i å våkne igjen med en gang for pupp...

5 kommentarer:

★ Heidi ★ sa...

Riktig godt nyttaar til dere! Hyggelig aa ha blitt litt kjent med deg gjennom bloggen:)
Uff da, hörtes slitsomt ut med saa mange oppvaakninger.
Vi har kjört örepropper etter aa ha konstatert at alt stod bra til med A. Det er ikke saa vanskelig aa venne dem av, men DERE maa vaere bestemte og ikke vike!
Gi litt ekstra mme paa kvelden saa vet du at han vertfall ikke trenger mat paa natten:)
HA en fin kveld og lykke til i natt.
Heidi.

Elin sa...

Godt nyttår!!

Huff det hørtes utrolig slisomt ut at han har vært så mye våken i natt! Skjønner godt at du tenker på avvenning iallefall, han har jo strengt tatt ikke behov for mat på natta lengre. Det er bare å være bestemte, så skal dere se at det går bare fint :)

Det er ikke tenner som plager han nå da?? At det klør og sånt. Kom bare til å tenke på det bildet der han sto å tygde på senga si.
William hadde iallefall noen netter der han var VELDIG urolig før tennene brøt igjennom.

Håper i allefall at denne natta blir bedre!

¤ Mini&moi ¤ sa...

Uff ja, det hørtes veldig slitsomt ut.
Jeg også tenker tenner. Vetle hadde mange urolige netter i ukene da han fikk tann nr 3 og 4.Vi kjøpte dentinox og smurte gommene og det hjalp han veldig til å roe seg.
Skjønner godt at du gruer deg til å begynne å jobbe litt igjen. Det virker som du har hatt en kjempefin permisjon.

Lykke til med nattavvenning. Håper det ordner seg raskt!

Mariann sa...

Godt nyttår Mona. Høres ut som en litt slitsom start for dere. Uff, dette nattestyret kan være litt for mye... I går gråt Emilie fra kl 22 til 01... ganske slitsomt. Det er som du sier lett å si at de ikke skal få mat, men på natten og når man er så trøtt at man nesten må kaste opp, ja da gjør man hva som helst (ihvertfall jeg).... håper for deres del det er tenner og at det går over.

Når tenkte du å gå tilbake til full jobb?? etter sommeren?

Ha en fin søndag. KLEM

Gøril sa...

Ikke noe morsomt når de tuller på nettene. Har ei jeg også som gjør meg litt tullete i grunn..
Har ikke sett noe til tenner her, men kanskje er det noe som plager allikevel?
Jeg har forresten lest at når de lærer seg noe nytt så sover de dårligere, vet ikke om det er noe i det?
Håper du fikk sove godt i natt Mona.