lørdag 16. januar 2016

Pic of the day


Har jeg nevnt at jeg elsker å ta bilder av barna (haha, det var ikke ment alvorlig)?? Jeg blir så lykkelig når jeg får bildene inn på Macèn og ser at det har sneket seg inn noen blinkskudd. Dette bildet her var ett av blinkskuddene fra jeg hadde kameraet fremme i dag. Jeg synes hun var så søt på det bildet at jeg får lyst til å gå og klemme litt på henne nå som hun ligger og sover.

Det gamle 50mm objektivet som jeg har hatt siden storebror var på samme alder som lillesøster er nå hadde begynt å svikte meg litt. Så til jul fikk jeg et nytt 50mm objektiv fra min kjære, denne gangen et Sigma 50 mm Art F;1,4. Ohlala, man må jo bare elske nytt fotoutstyr!!! Foreløpig så er jeg superfornøyd! Det virker som om den av og til sliter litt med fokus når det er mye bevegelse, men jeg trenger ikke å ta hundre bilder for å være sikker på at det blir minst ett bilde som er skarpt nok. Og dette bildet her som er tatt med f 1,6 er skarpt på hele ansiktet hennes - noe det ikke ville vært med det gamle objektivet mitt. Sånne ting er jo ekstra viktig når man av og til tar bilder for andre også, bildene må jo være helt skarpe sånn at de kan forstørres opp stort!

Her har vi en del planer for helgen, men jeg titter sikkert innom. God helg ønskes herfra! 

Ingen kommentarer: