onsdag 16. desember 2015

Jakten på julestemningen



I dag dalte snøen ned her, og de ble plutselig skikkelig julesteming! Sukk, kunne bare været ha holdt seg sånn som det har vært de siste dagene til etter jul. Det er jo så utrolig koselig når det er frost og litt snø ute!! Aller helst skulle vi selvføldelig hatt litt akeføre, men bare et tynt lag med hvitt ute kan vel ikke være for mye å forlange??

Storebror hadde nissefest på skolen i dag, så han dro avgårde her i morges med nisseskjegg og lue. Herlig, eller hva?? I morgen skal storesøster ha nissefest i barnehagen. Men nå har jeg akkurat hørt om flere fra barnehagen som ligger hjemme med en hard variant av omgangssyken. Jeg kjenner at jeg har veeeeeldig lite lyst til å få omgangssyken i huset til jul altså, ugh! Så nå vurderer jeg om vi bare skal ta juleferie tidlig for storesøster i år. Isåfall må jeg nok lokke med en egen nissefest her hjemme i morgen.. Kanskje det er det som skal til for å komme skikkelig i julestemning???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håper inderlig at DEN nissen kommer opp til oss her i nord!
Nissetanteklem og gode ønsker sendes til alle nisseungan i Vestby :-)

Monica Karin sa...

Å så vakre bilder, å en så flott en Nisse :)
Det er skikkelig fint med snø når det er jul
men det er mange år siden sist vi hadde skikkelig snø her jeg bor
tror det var i 2010 at vi sist kan si vi har hatt vinter, med snø og kos.
Det er litt trist og ikke se snøen utenom på bilder og på postkort :/

Jeg bor rett utenfor Bergen og her er det stiv kuling og regn regn regn..
Kjedelig,vått og grått.....

Bildene dine var kjempe flotte, å skulle ønske det var slik her.

Ønsker deg en Riktig God Jul og ett flott Nyttår :)
Jule hilsen fra det våte vestland :)

Monica