lørdag 7. november 2015

Fotballmamma


Ja, nå har jeg blitt en av disse fotballmammaene. Vi får se hva poden har lyst til å drive med etterhvert, men jeg synes det er fint om barna vil drive med noe idrett. Foreløpig så har han begynt på både håndball og fotball, og så tenker vi at han kan velge det han liker best etterhvert. Han kan gjerne drive med noe helt annet om han heller vil det altså, men vi kommer til å oppfordre alle barna til å drive med noe som innebærer fysisk aktivitet. Hittil så er han ivrig på både håndballen og fotballen, så får vi se hvordan interessen utvikler seg etterhvert.

Selv var jeg innom mye forskjellig av fritidsaktiviteter opp igjennom oppveksten. Men det jeg holdt på med lengst og som jeg har best minner ifra er håndball og fotball. For min del var den sosiale biten ved det vel så viktig som den sportslige. Jeg har aldri vært noe stort talent, men jeg synes at lagidrett er fantastisk gøy uansett. Jeg håper at barna vil få like fine opplevelser fra idretten som det jeg har selv!


Jeg hører mange foreldre synes det er kjedelig med alle helger osv. som idretten tar opp. Nå har vi jo ikke fått den helt store erfaringen med dette enda, og hverken håndballen eller fotballen har begynt med kamper enda. Men foreløpig så synes jeg ihvertfall at det er veldig hyggelig å være med på treninger. Det er jo gøy å se hvordan barna utvikler seg, og så kan man skravle med andre foreldre mens man sitter og venter! Selv om det ikke blir like mye skravling på meg de gangene jeg må ha med ettåringen og treåringen... 

Ingen kommentarer: