fredag 13. november 2015

Den tiden av året..


Jeg kjenner at jeg grøsser når jeg begynner å høre historier om omgangssyke som går rundt om kring. Altså, de som ikke grøsser av tanken, de kan virkelig ikke ha gjennomgått noen runder med skikkelig omgangssyke. Selv har jeg vært så heldig å få utdelt et gen som tydeligvis gjør meg lett mottakelig for grusomhetene. Jeg husker både sommerferier og til og med julaften hvor jeg hang over bøtta som liten, og som voksen så har jeg heller ikke sluppet unna - til tross for at jeg etterhvert har blitt rimelig hysterisk når det kommer til hygienen rundt folk som kan være potensielle smittekilder.

Så da storesøster kastet opp i går kveld (og far i huset var så heldig å være i byen for å se på fotball og drikke øl) endte det med at ettårigen hylte utenfor døra til badet, mens jeg forsøkte å få treåringen desinfisert i dusjen. Heldigvis har treåringen blitt så stor at hun skjønner tegninga når mor roper "ikke ta på noe!!!!". Det var selvsagt for at hun ikke skulle ta på noe på veien fra stua, hvor hun kastet opp i bøtta, til badet. Etter ti minutter i dusjen sa hun forsiktig "mamma, kan jeg få ta på noe inni dusjen?". Haha, stakkars lille..

Så nå er det bare å gå og vente, for å se om det er noen flere i familien som rammes. Storesøster fikk heldigvis en forholdsvis mild variant, så da kan man kanskje håpe på det samme selv..

Husk giveawayen min da dere - der er det gode vinnersjanser om du ønsker 6 mnd gratis Netflix! Jeg trekker en vinner på søndag :) 

Ingen kommentarer: