onsdag 14. oktober 2015

Vinter i anmars


For en fin høst vi har hatt så langt! Det har vært mange fine dager med sol og deilige temperaturer. Men i skyggen kan det være ganske skarp luft, og om natta kommer kulda snikende. I morges var det tre minusgrader og skikkelig kaldt, så nå er det tydelig at vinteren er i anmars - brrr..

Det er ikke det letteste været i forhold til påkledning. Om morgenen må man pakke på seg en del klær, men utover dagen kan det bli veldig varmt i sola. Så barnehagene må nok jobbe hardt med å kle på og av barna i løpet av dagen, ettersom temperaturen svinger.

I dag har jeg vært og kjøpt nye cherrox til storesøster, og noe nytt superundertøy til storebror. Og så begynte jeg jobben med å rydde igjennom klesskapene til barna. Ohlala, den jobben blir større og større for hver gang. Jeg trodde at minstemor skulle synes det var gøy å bade i luer, votter og andre klær mens jeg sorterte. Men hun ville heller henge over meg og klage over at det var kjedelig. Så det endte med at jeg måtte gjøre mesteparten av jobben etter at barna var i seng. Så nå har jeg akkurat plassert meg i sofaen her, puh..
Det er ihvertfall utrolig deilig når man har fått tatt ryddinga i klesskapene! Jeg pleier å rydde igjennom skapene til hver årstid, og kanskje noen ganger innimellom der også (det blir mye kaos imellom hver rydding altså). Det er jo så fantastisk deilig å ha orden i skapene, da går det jo så mye raskere når man skal finne frem det man trenger i hverdagen!

Ingen kommentarer: