fredag 30. oktober 2015

Klar for Halloween


For ett år siden var jeg i alle butikkene i nærheten for å få tak i gresskar. Og heldigvis så fikk jeg tak i det, etter mye om og men. Derfor hadde jeg tenkt til å være tidlig ute med å få kjøpt gresskar i år. Men da storebror lurte på om vi skulle kjøpe gresskar sist uke, så mente jeg at det kunne vi jo kjøpe litt senere. Ja, og så gikk dagene da.. Så i dag var vi ute på oppdrag igjen, selvsagt etter at jeg hadde hentet både på skole og i barnehage - mor og tre små ute å gresskarjakt. Etter at vi hadde vært innom fire forskjellige butikker prøvde storebror seg med et forsiktig "til neste år tror jeg at vi skal kjøpe gresskar tidligere, mamma..".
Men nå står det på trappa her, det siste gresskaret som var å oppdrive i mange kilometers omkrets. Ikke det peneste gresskaret akkurat, men det viktigste er gresskarsuppa som jeg har lovet barna til lunsj i morgen. Og så har jeg sagt at hvis vi får tid, så skal vi prøve å skjære det ut sånn at mormor og morfar kan ha det på trappa si. Vi skal nemlig til noen venner selv, så da er det liksom litt dumt med et gresskar som står og forvirrer barna som kommer for å ringe på døra. Lyslykter og gresskar på trappa skulle vel bety at vi feirer Halloween og har godteri på lur!

Håper alle får en fin dag i morgen, enten dere feirer Halloween eller ikke

Ingen kommentarer: