mandag 28. september 2015

Ting å få dårlig samvittighet av


Jeg pleier vanligvis ikke å gå rundt og ha så dårlig samvittighet for det jeg ikke gjør perfekt i mammarollen. Men akkurat det med å komme seg ut i naturen, det har jeg litt dårlig samvittighet for at vi ikke er flinkere til. Jeg skulle gjerne vært en sånn person som var ivrig på å ta med barna på langtur med overnatting i telt, men det er jeg dessverre ikke. Ofte tenker jeg at vi ihvertfall bør komme oss ut på en tur i skogen en gang i uka, men vips så har ukene flydd avgårde uten at vi har vært på en eneste liten tur..

Denne høsten har jeg planer om å ta med meg minstemor på turer, både på sykkel og til fots, mens de andre er i barnehagen og på skolen. Nå har jeg sagt det høyt, så da kaaanskje det er bittelitt lettere å gjennomføre det man har planlagt.
Er dere flinke til å komme dere ut i naturen? 

2 kommentarer:

ida sa...

For et fantastisk vakkert bilde!! Fargene, stemninga....
Vi bor med marka som nærmeste nabo..men er aaaaltfor dårlige på å komme oss på tur! Målet er en tur i uka, men blir absolutt ikke så ofte. Men når jeg kjenner hvor godt jeg synes det er å være på tur med barna (mindre konflikter, sutring osv..) tenker jeg at vi må skjerpe oss. Og turene behøver jo ikke være så lange. Jeg tror man ofte legger lista høyt og tenker at man må langt avgårde, opp på en topp eller ha stor sekk. Men det er jo ikke det som er det viktige..spør du meg :) Og så er vi så heldige at de to eldste går i barnehage i skogkanten, og er på tur så ofte de vil der :)

mona sa...

Tusen takk, likte bildet veldig godt selv også :)
Vi bor også med skogen som nærmeste nabo, og jeg er veldig enig med deg; turene trenger ikke å være så lange! Her går de tur i skogen med barnehagen en dag i uken. Så sånn sett så kommer jo barna seg litt ut på tur uavhengig av oss, heldigvis ;)