torsdag 13. august 2015

Lillesøsters første bursdag


I dag er det ett år siden den fine lille frøkna her kom til verden. Hipp hurra for verdens beste Noramor!!
I det siste synes jeg at hun har mistet mer og mer av babypreget sitt, og plutselig så virker hun så stor.


Hun krabber fortsatt mer enn hun går, men når hun først setter i gang så kan hun gå et godt stykke. Rekorden var vel 12 skritt da vi var på ferie i Ofoten.


Hun forstår veldig mye, og rister på hodet når det er noe hun ikke vil. I dag ble jeg overrasket da hun ristet på hodet når jeg spurte om hun skulle sette seg i lekegrinda og leke med noen leker der. Jeg trodde ærlig talt ikke at hun skulle skjønne hva jeg spurte om, men det gjorde hun helt tydelig..


Hun elsker dyr, og blir helt i ekstase hver gang vi ser en hund, en katt eller noen fugler som flakser forbi. Hun sier "mjau" til katten, mens til alle andre dyr sier hun "bææ". 


På ettårskontrollen så alt fint ut. Hun har strekt seg en del siden sist, men bare lagt på seg 300 gram på de siste fire månedene. Sannsynligvis er det bare fordi hun har blitt mer aktiv, vi er ihvertfall ikke bekymret. Vitale mål er nå: 73 cm lang og 8100 gram tung.

Dagen i dag har vært veldig fin. Vi har vært på kontroll på helsestasjonen, hentet storebror og besteforeldrene på Gardermoen, bakt boller, grillet hos mormor og morfar, kost oss ute i solen og spist boller og rips. Bilder fra dagen kommer i morgen. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Mona.

Tusen takk for at du deler de flotte bildene med oss😀Nydelige Nora💕💕Klem