søndag 5. juli 2015

Finnmarksferie


Altså, jeg tenkte at jeg skulle si at "det er ikke ordentlig Finnmarksferie uten en tur på sjøen!". Men så kom jeg til å tenke på at dette faktisk var første gangen jeg har vært ute på fjorden her i båt (bortsett fra Hurtigruta). Og det til tross for at jeg bodde her i 1,5 år og har vært på ferie her mange ganger siden den gangen.


Så da får jeg vel heller si at det var på høy tid med en båttur på oss. Storebror og jeg var så heldige å få være med tante Aina og onkel Stig ut for å sjekke krabbeteinene. Dessverre så var krabbeteinene tomme, til vår skuffelse. Men turen ble heldigvis berget av hyggelig selskap og masse sei på kroken. Det var heller ikke lite populært at seksåringen fikk styre sjarken selv.


På vei hjemover fikk vi godt selskap av en haug med måker. Jeg har vært mye på sjøen både i nordland og sør i landet, men jeg har aldri sett måkene være SÅ pågående og ivrige. Perfekt for meg som elsker å knipse bilder av sånne ting!


Og siden jeg er på sommerferie, så nektet jeg å putte stillongs i kofferten. Det fikk jeg igjen for, til tross for at jeg underveis måtte låne både lester, varme støvler og arbeidsbukse til å trekke utenpå det jeg allerede hadde på meg. Da vi kom tilbake var jeg så kald at jeg knapt klarte å bevege fingrene, og nesten ikke fikk på storebror bilbeltet i bilen.


Hvis vi er heldige så får vi oss kanskje en tur til på fjorden til uka. Da krysser jeg fingrene for at det også blir noen kongekrabber å vise frem her!
Ellers så hadde vi en gjeng på ost, kjeks og vin her i går kveld. Og i dag har jeg tatt noen bilder av noen søte små Vadsø-barn. Dagene går jammen i ett her også, men det her heldigvis bare kos!

Ingen kommentarer: