søndag 3. mai 2015

Legobursdag


Jeg tenkte at jeg måtte skrive et eget innlegg om Legobursdagen. Vi tenkte at vi ville gjøre ting forholdsvis lettvint, samtidig som vi hadde lyst til å gjøre litt ut av det også. Jeg var selvsagt sent ute med planleggingen, så da var det for sent å begynne å bestille ting fra ebay eller andre nettbutikker som selger partyeffekter som kunne egne seg.
Vi endte med noen gulle tallerkener med prikker fra Europris, servietter med ballonger i forskjellige farger fra Obs og gule ballonger med ansikt fra Nille. Koppene var bare vanlig pappkrus som jeg printet ut en etikett med et legobilde og navnet til barna på - enkelt og greit.


Dagen før bursdagen var det fridag, så da fikk jeg med meg barna på å klippe ut små legobilder som vi hadde printet ut, for så å lime de på små trepinner. Morsom aktivitet for barna (ihvertfall i noen minutter) og fin pynt til geleen.


Vi vurderte å lage ninja-muffins også. Men da vi begynte å få litt dårlig tid fant vi ut at vi bare tok en enkel løsning med nonstop. Lillesøster fikk med seg far i huset på å lage noen muffinser i rosa former også..


Og så var det kaka da. Storebror ønsket seg en ninjakake. Etter litt søk etter inspirasjon på nettet falt vi på denne kaka her. Passelig enkel å lage for amatører som oss. Inni er det bare en vanlig sjokoladekake, og så er det Marshmallow fondant i forskjellige farger oppå. VELDIG populær hos barna!


Vi lurte veldig på om vi skulle ordne noen leker for bursdagen, f.eks "tegne munnen på legomannen" eller byggekonkurranse. Men siden det var ganske fint vær fant vi ut at vi heller skulle gjøre det enklest mulig og la barna få leke ute i hagen. Det eneste opplegget vi hadde var "flasketuten peker på" ved utdeling av gaver og så tok jeg bilde av alle barna i Photo boothen da de kom. 


Legohodene som dere kan skimte på bordet på det øverste bildet skal jeg lage et eget innlegg av. De var også VELDIG populære, og alle lurte på hvordan de var laget. Jeg lover at det var enkelt!


Alt i alt en veldig vellykket bursdagsfeiring som alle var fornøyde med. Da barna gikk fikk de med seg en liten godtepose. Jeg hadde tenkt til å kjøpe inn små legofigurer så alle kunne få en legofigur hver i posen sin. Men jeg syntes det ble dyrt da det kostet 25,- per figur når det tross alt blir noen av disse posene og vi skal ha godteri i tillegg. Derfor var jeg strålende fornøyd da jeg fant ut at jeg kunne kjøpe en Lego-julekalender for 150,- (på tilbud) og fordele poser derfra.

Jeg legger selvsagt ikke ut bilder av gjester som jeg ikke har snakket med foreldrene til, så over er et lite utvalg av barna. Vi inviterte førskolegruppa på avdelingen i barnehagen, et par kompiser som bor like borte i gata, fetteren og kusina og en kompis med lillesøsteren. Med noen frafall ble det akkurat passelig mange til å få plass i stua her. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer til tøffisen, Daniel 6ÅR!!! For et knakende flott bursdagsopplegg! Ser ut som slike bursdager man ser i blader. Dere er så utrolig oppfinnsomme.

Klem fra TanetHilde