tirsdag 7. april 2015

Stor jente



Sukk, minstemor har blitt så stor på kort tid. Plutselig er hun ikke en liten baby lenger. Vi har måttet senke bunnen i lekegrinda og hun har fått flytte ut av vugga på soverommet. Begge deler var vel egentlig på høy tid. Bøylen til tripptrappen er også rett rundt hjørnet, jeg har bare ikke fått somlet meg til det enda. 


Altså, hun sover fortsatt deler av natten i vår seng da. Den kampen har vi ikke tatt enda. Vi har igrunn ikke kunnet ta den før heller, siden det først er nå vi har begynt å komme ordentlig i gang med maten. 


I går reiste hun seg også opp for første gang. Snart river hun vel tak i alt hun kan få tak i på bordene her. Hoho, da har vi en hektisk tid i vente..

En annen ting er at hun har ikke fått barnehageplass i samme barnehage som storesøster. Jeg hadde uansett tenkt til å utsette plassen hennes til nyttår, så det er ingen krise for oss. Men jeg må si at det er utrolig latterlig at kommunen faktisk ikke har søskenprioritet i barnehagene her. Jeg var ikke klar over det før opptaket.. Jaja, kanskje jeg til og med får en god unnskyldning til å gå hjemme helt til neste sommer. Det er uansett umulig å levere i to forskjellige barnehager og på skolen før jeg skal være på jobb kl 07.30 i nabokommunen, så det er uaktuelt å takke ja til plass i en annen barnehage. Da får det bare stå til, så får vi leve så sparsommelig som vi kan for en periode. 

Ingen kommentarer: