lørdag 7. mars 2015

Slalombakken - og note to self


Yey, i dag kom vi oss en liten tur i den lille slalombakken som er rett bortenfor hytta her. Den turen i slalombakken med storebror har jeg sett frem til i flere uker, og jeg var redd vi ikke skulle få det til på grunn av min dårlige form. Da vi sto opp i morges og det hadde blåst opp skikkelig ble jeg enda mer redd for at vi ikke skulle få det til. Men storebror var ivrig, og vi kunne jo ikke la sjansen gå ifra oss. Storebror har bare såvidt stått på slalom en gang i fjor da vi var på familieferie i Trysil. Han har ikke stått så mye på langrenn heller, siden det har vært så sparsomt med snø de siste vintrene. Så jeg syntes det var på tide at han fikk seg en ordentlig tur i slalombakken!

Jeg tenkte at det kunne være lurt å sette opp en liten liste for hva som kan være greit å huske på for en eventuell skiferie til neste år, basert på dagens erfaringer:
  • Ikke gidd å dra deg opp i bakken om du nesten ikke har stemme og det gjør vondt å puste.
  • Ikke gidd å bruke penger på heiskort i en liten bakke hvor de bare har en sånn heis fra 70-tallet, som det koster mer energi å komme seg opp med ett barn på slep enn hva det ville gjort å gå opp bakken med skiene på. 
  • Send barna på skiskole!



Ellers så har vi hatt en finfin dag. Adamor ville selvsagt også prøve slalomskiene, så hun fikk et par små turer hun også. Vi kom oss riktignok bare 20 meter oppover i bakken før vi måtte gi opp den forferdelige heisen. Nå har hun forøvrig fått feber igjen, så nå først skjønner jeg hvorfor hun var litt grinete i bakken. Stakkars lille!

Ja, og stakkars store, for vi har visst smittet mormor her også. Da er det bare morfar igjen av gjengen her som ikke har hatt dette hyggelige viruset. Haha, det spørs om han ikke må ta utvasken av hytta her alene i morgen...

Ingen kommentarer: