tirsdag 10. mars 2015

Puss, puss..


Det er snart to uker siden den aller første tanna til lillesøster såvidt tittet igjennom tannkjøttet. Og først i dag kom jeg så langt at jeg fikk kjøpt hennes første lille tannbørste. For det er klart man må begynne å pusse tennene med en gang! Hva er vel en bedre gave å gi barna sine enn god tannhelse??


Jeg har skrevet litt om dette med god tannhelse hos barna før, men jeg synes det er et såpass viktig tema at jeg ikke går av veien for å nevne det igjen. For dere slurver vel ikke med tannpussen til barna?? Jeg husker jeg var misunnelig på venninner som hadde mødre som av og til lot de gå til sengs uten å pusse tennene først. I dag er jeg lykkelig for at mamma insisterte på at vi alltid skulle pusse tennene godt - morgen og kveld. Ingen unntak!
Her praktiserer vi også at vi bare drikker vann imellom måltider, og begrenser småspising til spesielle anledninger. Og etter at tennene er pusset om kvelden serveres det selvsagt ikke noe annet enn vann. Grunnlaget for barnas tannhelse legges når de er små, og det er ikke sånn at det ikke gjør noe å få litt hull i melketennene sine.
Sånn, det var dagens snusfornuftige moralpreken herfra!

1 kommentar:

Pia sa...

Åh, hun er altså så søt! Får ikke sagt det ofte nok!