onsdag 4. mars 2015

Hyttetur


Vi er vel fremme på en fin hytte like ved Nesbyen. Jeg satt meg opp for å få leie bedriftshytta til kommunen som jeg jobber i, og jammen var jeg ikke heldig og ble trukket ut. Siden pappaen i huset jobber, så inviterte jeg like godt med meg mormor og morfar på tur.

Litt styr var det å få pakket ned alt som skulle være med til tre barn og en voksen i morges, med sengetøy, håndklær, vogn, reiseseng, vinterdresser, ski osv. Det ble rimelig fullt i bilen, for å si det sånn. Men heldigvis så kunne vi få putte litt utstyr inn i bilen til mormor og morfar også.

Turen oppover gikk fint. Barna oppførte seg eksemplarisk, hvis vi ser bort ifra at en av barna ble bitt i fingeren på vei igjennom Operatunnellen. Man kan jo lure like mye på hvorfor den fingeren havnet i munnen på sidemannen, som hvorfor den som fikk fingeren i munnen valgte å bite... Haha.. Minstemor begynte riktignok å bli litt utålmodig den siste biten, men da var storebror flink og fikk avledet henne.


Vel fremme fikk barna seg en tur ut på ski sammen med mormor. Selv så er jeg litt redusert, sannsynligvis med det samme greiene som barna hadde i forrige uke, så jeg holdt meg inne og passet på minstemor.
Før leggetid fikk barna prøve ut boblebadet her, til stor glede. Begge hadde også lagt merke til svømmeutstyret som jeg hadde puttet i kofferten (i tilfelle dårlig vær og tur på badeland), så de beordret at jeg måtte finne frem både badedrakt og svømmebriller..

Nå gleder vi oss til å tilbringe noen dager her oppe sammen med verdens beste mormor og morfar. Jeg titter sikkert innom med oppdateringer underveis :) 

3 kommentarer:

ida sa...

Det ser helt herlig ut med en liten ferie, sånn nesten midt i uka :)
Du, jeg må bare få spørre deg om noe.. Jeg mener å huske at dere kjøpte større bil da dere ventet minstemor?! Selv venter vi nummer tre rett rundt hjørnet, og vi har akkurat kjøpt en Peugeot 5008 selv. Er så langt veldig fornøyd med bilen!! Jeg bare lurer litt på hvordan dere har løst "setekabalen"? For dere har kanskje som oss et mindre babysete på base, et bakovervendt for mellomstemann og et forovervendt for den eldste (våre er 2,5 og 4,5 år)?! Hvordan er isåfall deres erfaring med praktisk mulig plassering av setene med tanke på å få barna greit inn og ut av bilen?
Kjenner jeg også er rimelig spent på om de kommer til å klare å la hverandre være bittelitt i fred baki der, men det får være en annen sak :)

Fortsatt god ferie!

Hilsen Ida

mona sa...

Ja, det stemmer at vi kjøpte en Peugeot 5008. Vi vurderte litt frem og tilbake med de setene, men gikk til slutt for at storebror sitter i midten med sin beltestol. Han setter seg inn før jeg klikker minstemor på plass i basen sin. Litt kronglete er det, men det fungerer greit. Må fortsatt hjelpe eldstemann med beltet, så det hender at jeg står rimelig krokete over stolen til minstemor der (gidder ikke å sette henne fra meg på bakken om det er vått og skittent ute). Lurer veldig på hvordan vi skla gjøre det når minste skal gå over til neste størrelse på setet. Har egentlig lyst til å vente en stund til med å bytte til beltestol for treåringen. Tenkte å prøve å ha minste i midten, sånn at hun må løftes over storesøsters sete for å komme inn, men er spent på om det blir for kronglete..
Har gått fint hos oss at de sitter så tett, men det hender selvsagt at det blir litt krangling - som med den nevnte fingeren..
Ellers så er vi veldig fornøyd med bilen, og trives godt i den! Ville kjøpt den samme igjen om vi skulle kjøpe bil på nytt.
Masse lykke til med innspurten på svangerskapet og den nye tilværelsen som trebarnsmor!!

ida sa...

Oi, tusen takk for raskt og fint svar!! Jeg tenkte også å ha storebror i midten, det er bare litt vanskelig å forestille seg akkurat nå at jeg ikke har magen i veien og at det blir kronglete med festing av belte :) Men det er nok enda mer tungvint å løsne den minstes sete fra basen.. Jepp, vi får vurdere litt. Nok en gang- takk for delte erfaringer :)