søndag 4. januar 2015

Nyttårsforsetter


Jeg har ikke pleid å ha for vane å sette meg nyttårsforsetter. Men jeg mener å erindre at jeg snakket noe om det i fjor? Eller var det noen år siden allerede?? Jaja, en eller annen gang har jeg ihvertfall snakket om et eller annet nyttårsforsett. I år derimot, i år har jeg mange forsetter. Det er jo alltid noe man kan bli flinkere til, eller hva!? Forsettene er vel omtrent som de fleste andres:

  • Bli flinkere til å komme oss ut på tur, ihvertfall en gang i uka
  • Bli flinkere til å lage sunn og variert mat 
  • Bli flinkere til å planlegge middager, sånn at vi går mindre på butikken, bruker opp all maten vi har i skapet og sparer penger
  • Ikke kjøpe ting som vi ikke har stort behov for
  • Trene minst to ganger i uken
  • Spise mindre sjokolade og annen godis. Ja, det har blitt litt vel mye det siste halvåret synes jeg. Det er jo alltid en god anledning! Dessuten så har man jo fortjent det når dagen har gått i ett og man endelig kan hvile litt på sofaen etter at barna har lagt seg, eller hva??!
Ja, og så har jeg lyst til å komme meg mer ut i naturen i år. Jeg har lyst til å komme meg mer ut på sjøen til sommeren, og i vinter har jeg lyst til å komme meg opp på fjellet og gjerne ut i slalombakken noen ganger.

Dessuten er det jo i denne permisjonstiden at jeg har tenkt til å få orden i alt rotet rundt omkring i skuffer/skap og boder. Og akkurat det har jeg faktisk begynt på ihvertfall, med å sette opp noen nye hyller i den ene kjellerboden. Jeg er fortsatt såpass stolt av den bragden at jeg bør ta bilde og vise det frem her. For de hyllene fikk jeg til å passe på millimeteren inn der jeg ville ha de, og det nesten helt uten hjelp. Det er forøvrig så langt har jeg kommet på de fem månedene som jeg har vært hjemme i permisjon, så får vi se hvor langt jeg kommer de neste månedene.. 

Haha, sier de ikke at man bør ha flest mulig forsetter da, sånn at man er sikker på at man klarer å holde ihvertfall en av de??  

Har dere noen nyttårsforsetter?

1 kommentar:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Sunne forsetter. For å ikke skuffe meg selv, så har jeg aldri noen. :-)