onsdag 24. september 2014

Seks uker


Og på tide med seksukerskontroll på helsestasjonen. Jeg fikk rett i mine antakelser om at minstesøster får nok mat og har lagt godt på seg. Hun veier nå 5040 gram, og har lagt på seg litt over 1400 gram siden fødselen. Helsesøster lurte på om hun er mye urolig, siden hun har hoppet opp et par persentiler på skjemaet sitt. Men jeg vil vel ikke si at hun har vært mye urolig, selv om hun ofte vil ha mat på kvelden/natta. Nå ser det forøvrig ut til at hun sovner tidligere og kan sove noen timer i strekk om natten. Ihvertfall noen netter..
Jeg ser på helsekortet til de to andre at de har lagt på seg omtrent det samme på sin første kontroll, storesøster litt mindre og storebror litt mer.

Ellers så er Nora en rolig baby, som stort sett bare klager når hun vil ha mat. Hun elsker når noen snakker med henne, og smiler masse og snakker tilbake til oss. Hun er sterk i nakken, og kan ligge lenge med hodet høyt hevet. Hun spiser på hendene sine innimellom, men er ikke veldig ivrig på smokken. Jeg får henne til å ta smokk innimellom, men det er stort sett bare når vi er ute og triller.

I går fikk hun sin første smak av tran (sånn at jeg kunne svare ja til at vi har begynt med d-vitaminer til helsesøster i dag. Haha, jeg unngikk glatt å nevne at hun fikk det for første gang i går). Hun syntes nok at smaken var litt rar, men svelget unna og smilte mens hun fikk det servert.

Ellers så går dagene veldig i ett her om dagen. Det ble plutselig litt vel mye som skulle skje denne uken, så jeg kjenner meg rimelig trøtt og sliten. Jeg håper ihvertfall at storesøster er frisk nok til å gå i barnehagen i morgen, sånn at jeg kan konsentrere meg om å få gjort litt husarbeid og første barseltreff på helsestasjonen. I kveld har ihvertfall pappaen i huset laget ferdig middag for i morgen, så da trenger jeg bare å varme opp maten, noe som selvsagt sparer meg for litt jobb :) 

Ingen kommentarer: