fredag 19. september 2014

Oslotur


I dag var planen at minstemor og jeg skulle til Oslo sammen med bestemor. Men så hadde det seg sånn at storebror kastet opp i går morges, og var hjemme fra barnehagen. Det ble med den ene gangen, og han var igrunn i fin form resten av dagen. Derfor spurte jeg i barnehagen om han kunne komme i barnehagen i dag dersom han var frisk. Hun jeg snakket med sa ja, så derfor dro vi i barnehagen som vanlig i dag. Men da hadde hun i mellomtiden snakket med ped.leder, og funnet ut at de måtte følge reglene om to dager fri etter oppkast. Hun var såå lei seg, for å ha gitt meg feil beskjed. Mens storebror var storfornøyd da jeg sa at han måtte være med oss til Oslo i steden.


Da barnas fetter, Kornelius var nyfødt, var han innom en liten sjappe på Løkka, hvor de tok fotavtrykk på en tallerken og ga i gave til besteforeldrene. Da storebror her var nyfødt gjorde vi det samme. Og vips, fem år senere, så hadde mormor og morfar fem sånne tallerkener hengende. Nå har deres sjette barnebarn kommet til verden, så da måtte vi jo lage en tallerken til henne også!
Derfor tok vi turen tilbake til gamle trakter på Løkka i dag. Siden storebror var med, så fikk han male på en kaffekopp som bestemor skal få.


Nå skal de bare glasseres og brennes, så kan vi hente de igjen om en ukes tid. Da er fargene forøvrig litt sterkere.

Og jeg må også nevne at jeg egentlig er glad for at storebror ikke fikk gå i barnehagen i dag, for det var veldig koselig å ha han med! Nok en fin dag i permisjon altså :)

Ingen kommentarer: