søndag 28. september 2014

Hodet over vannet


Hittil så synes jeg stort sett at det går fint med tre små, men så kommer det plutselig noen dager innimellom hvor man lurer på hvordan man skal klare å holde hodet over vannet. Denne uken har jeg hatt veldig mye på agendaen, og med lite søvn kjenner man fort at man har "bomull" i hodet. I går hadde jeg barna alene her hele dagen igjen, siden min kjære jobbet. Ikke at jeg synes at det er krise å ha de alene, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det går i ett hele dagen. Og hvor typisk er det ikke at bittelille får en sånn våkenkveld igjen, hvor hun bare vil henge i matfatet hele kvelden, den samme dagen?! Så i går kveld var jeg såpass sliten at jeg lurte litt på hvordan det skal gå å begynne å jobbe til uka...
I dag sto pappaen i huset opp med de to største. Og utpå dagen var storebror en tur hos fetteren og kusinen, mens storesøster plutselig var en tur på sykkeltur med nabojenta og pappaen. Og vips så fikk man en mye roligere dag, og hentet seg inn litt igjen. Herlig!

Jeg er fortsatt spent på hvordan det skal gå og begynne å jobbe litt nå da. "Bomullen" i hodet forsvinner jo ikke etter en litt rolig dag, for å si det sånn. Jaja, om et par uker kan jeg nok si litt mer om hvordan det går. Dere får krysse fingrene for meg så lenge!

2 kommentarer:

Regni sa...

Sender deg noen tanker når dagene våre er hektiske, så ser jeg for meg hvordan det hadde vært med en baby i hus og klarer ikke helt å forestille meg hvordan det hadde vært - ser for meg at det hadde vært rimelig hektisk ja! Godt du får hentet deg inn når det trengs, litt ekstra søvn er gull verdt. Du skal se at det ikke er så vanskelig å omstille hodet den dagen du skal jobbe, det kan jo til og med tenkes at du synes det er litt herlig å bryte rutinene med noe helt annet? Lykke til uansett, du er god!

EventyrElin sa...

Begynne å jobbe igjen....?! :-O