fredag 29. august 2014

Storesøsknene


Og hvordan har storesøsknene tatt ankomsten til lillesøster??

Foreløpig har det gått veldig smertefritt i forhold til storesøsknene. Men jeg er forberedt på at det kan komme noen reaksjoner veldig snart eller litt senere. Det har jo bare gått litt over to uker foreløpig, og av tidligere erfaring og etter hva venninner også har opplevd, så har gjerne reaksjonene kommet litt senere enn det. Men det er jo lov å håpe!


Det som er litt slitsomt er at spesielt storesøster er litt intens. Hun spør konstant om hvor babyen er, og vil gjerne kose (ikke så veldig forsiktig) med henne hele tiden. Hun bryr seg ikke om at babyen sover, og vekker henne ofte når det ikke alltid passer så godt.. Og man kan jo ikke gå og si nei hele tiden heller, så man må jo la henne slippe til. Hvis ikke tenker jeg at det sikkert blir sjalusi ut av det.


Jeg prøvde jo å ta noen bilder av de tre sammen en dag jeg var alene med de her hjemme. Som dere ser, så var det ikke bare bare. Og det til tross for at jeg bestakk de store med godteribjørner - storesøster har forøvrig satt seg veldig villig foran kameraet hver gang jeg har tatt det frem i ettertid, og spurt pent om hun ikke skal få godteribjørner..


Vi måtte jobbe litt med barna for å få de til å godta navnevalget vårt. Storesøster har nemlig en bestevenninne som heter Nora, så de syntes at det ble veldig rart at vi skulle ha en Nora her hjemme også. Men nå synes de heldigvis at det er greit. Storesøster syntes derimot IKKE at det var greit da jeg kalte lillesøster for Noralille her om dagen. Jeg pleier nemlig å kalle storesøster for Adalille, og den var tydeligvis forbeholdt henne, hihi..

Ellers så har minstesøster fått masse melkeutslett nå, stakkars. I dag lurte storebror på hvorfor hun har så mange prikker i ansiktet. Da jeg forklarte hvorfor sa han forsiktig; "hun ser litt syk ut"...

Formen min er heldigvis MYE bedre i dag. Så i kveld skal jeg ta med meg Noralille ut og treffe venninnegjengen. Jeg gleder meg!!

God helg ønskes herfra!

2 kommentarer:

Pepperkakefjellet sa...

Hahaha, "ho ser litt sjuk ut" - for ein god storebror han er! Så observant! Heldige Nora som har to flotte storesøsken!! :)

mona sa...

Hehe, ikke sant!!? :)