torsdag 28. august 2014

Navnevalg


I dag skulle jeg egentlig til Oslo på et Netflixevent sammen med storebror og MammaKine. Som en del av Netflix sitt Stream team, så var vi så heldig å være invitert på Stream team samling. Men dessverre så ligger jeg heller på sofaen med brystbetennelse, feber og influensafølelse i kroppen. Utrolig kjedelig!!
Heldigvis så har jeg ihvertfall en vakker liten baby her som jeg kan kose meg med - det er jo en god trøst!!

Og så over til navnevalget. Jeg synes alltid at det er utrolig vanskelig å velge navn til barna. Det føles som en så stor beslutning, og så har man jo alltid mange kriterier man ønsker å gå ut ifra. For vår del, så har vi ønsket at barna skal ha navn som fungerer fint internasjonalt, ihvertfall på Engelsk. Vi har også ønsket at barna skal ha navn som ikke er alt for spesielle, men heller ikke navn som ligger helt øverst på listetoppen. Men denne gangen endte vi allikevel på et navn som har ligget på listetoppen i mange år... Vi fant ut at vi måtte gå for det vi likte best, til tross for at det er er et toppnavn. Dessuten så blir den lille faktisk kalt opp etter min oldemor, og det er jo hyggelig! Bittelillesøster har også fått et dobbeltnavn, som sin storesøster. Vi ønsket egentlig ikke dobbeltnavn til barna våre, men så endte vi visst med dobbeltnavn til to av tre allikevel :P Denne gangen var det fordi far hadde størst ønske om det første navnet, mens mor hadde størst ønske om det andre navnet (som heller ikke fungerer så godt internasjonalt). Dessutem passer dobbeltnavnet veldig godt til storesøsters dobbeltnavn.

Ettersom jeg ikke ønsker at man skal kunne google barnas navn og havne direkte på bloggen, så kommer jeg bare til å bruke det første navnet her inne. Jeg kommer til å fjerne det andre navnet fra dette innlegget om litt, og setter pris på at ingen nevner det navnet i kommentarfeltet.

Og navnevalget vårt ble; Nora. Et nydelig navn, spør du meg :) Jeg tenkte at hun ville ha et unikt navn, siden det andre navnet ikke er så vanlig. Men så viste det seg faktisk at niesen til en venninne heter akkurat det samme. Haha, jeg ble litt paff da hun sa at "det heter niesen min!".

Nå skal jeg fortsette egenpleien på sofaen her. Vi ammer masse fra det ømme brystet i dag, og satser på at dette går snart over. Kjedelig nok så er det jo knallvær ute i dag også, så jeg har egentlig lyst til å trille en laang tur. Men det orker jeg selvsagt ikke..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint navn!! Tror dere kommer til å være godt fornøyde med valget. Nyt dagene med den skjønne prinsessa. Titter ofte innom bloggen din, -du tar så fine bilder, og skriver så jordnært.. God bedring.

Anonym sa...

Gratulerer med minstemor! Selv om man velger et navn fra navnetoppen, er det lite sannsynlig at det er flere i en klasse som heter det samme. Det blir jo tross alt født noen barn per år.. �� Flott navn vardet i hvertfall! Hilsen fast leser

Mamma Marianne sa...

Nydelig navn dere har valgt :) Det siste navnet er jeg faktisk ikke sikker på om jeg har hørt før, men likte det veldig godt. Tror faktisk jeg skal skrive det opp på listen min som et alternativ, om det skulle komme en tredjemann her i huset ;)

God bedring fra brystbetennelsen. Jeg har heldigvis sluppet unna denne gangen - foreløpig. Men hadde med eldstemann, og det var ikke mye godt :/

God helg! :)

Pepperkakefjellet sa...

Nydleg navn til ein nydleg baby! GOD BETRING til deg! :)

mona sa...

Tusen takk :) Vi blir nok godt fornøyd med valget, ja!

Kirsti sa...

Veldig fine navn. Nora var en av mine favoritter også.