lørdag 9. august 2014

Lørdag


Her har vi hatt en rolig lørdag i dag. Vi startet dagen med å sende barna over gata til mormor og morfar. De hadde så lyst til å spise frokost der, og vi voksne hadde så lyst til å sove litt til.. Det er virkelig fantastisk å bo så nære besteforeldrene!!!

Armene mine er virkelig på kjøret om dagen, og i natt verket de verre enn verst. Det blir fint lite søvn når man må opp og gå mimimum hver halvtime fordi armene verker så fælt. For de som ikke har fått det med seg, så sliter jeg altså med carpal tunnel syndrom i armene når jeg er gravid. Jeg husker at en kollega av meg slet med det samme for en del år siden. "Sikkert plagsomt" tenkte jeg, men det kan vel ikke være noen krise?? Haha, så får man det selv og SÅ feil kan man altså ta. For jeg kan love at det er mer enn bare plagsomt!! For min del innebærer det at hendene hele tiden er numne og at de dovner bort så snart jeg holder de i feil vinkel. I de verste periodene må jeg slippe gaffelen for hver bit med mat jeg tar, er det vanskelig å gripe ting som veier litt og det er vanskelig å gjøre pirkarbeid. Men det aller verste er altså denne intense verkingen oppover armene og utover i fingrene om natten.  Heldigvis går det jo over, forhåpentligvis ikke alt for lenge etter fødselen.

Ellers så er det ikke så mye å melde om fra denne kanten. Jeg har en del kynnere om dagen, men bortsett fra det så er det ingen tegn til at fødselen er nært forestående. Jeg er veldig spent på hvordan denne fødselen skal bli sammenlignet med de andre. Selv om ingen av de andre fødslene har startet med vannavgang, så har jeg forberedt meg ved å sove på tisselaken og sitte på håndkle og pose i bilen. Haha, jeg gidder ikke å risikert å måtte rense madrasser eller bilseter på grunn av plutselig vannavgang.

Nå er det snart natta her. I morgen skal vi etter planen i barnebursdag. Jeg vet om et par små som gleder seg!
Fortsatt god helg ønskes herfra!

Forresten så er bildet av lillesøster som står og danser i stua her. Hun var så søt der hun sto, så jeg måtte bare ta bilde..

4 kommentarer:

Kirsti sa...

Herlig bilde! Håper snart lillevenn kommer. ikke noe moro med plager (og tålmodigheten blir jo også ganske tynnslitt etterhvert). Men de sier vel at nr tre kan være en liten luring?

Anonym sa...

Jeg var veldig plaget av carpaltunnel syndrom når jeg var gravid. Fikk ikke sove på nettene for det var så vondt. Jeg kjøpte eg skinner på apoteket som stabiliserte

Anonym sa...

håndleddene. Fungerte helt supert og gjorde underverker for nattesøvnen. På de verste brukte jeg de på dagen også.... Bare et lite tips, selv om det ikke er lenge til babyen kommer. Får du kanskje noen nettet med bedre søvn før babyen er der.

mona sa...

Takk for tips! Jeg kjøpte sånne skinner da jeg var gravid sist, men syntes ikke at de hjalp noe. Kanskje jeg må prøve å finne de frem igjen..