onsdag 9. juli 2014

Norgesferie


Vi har reist på en liten miniferie, siden jeg hadde langfri denne uken og resten av gjengen har ferie. Tidlig i morges satte vi kursen mot Nordnorge og Ofoten. Jeg har selv vokst opp med å feriere her omtrent hvert eneste år, og elsker stedet!

Turen begynte med veldig lite søvn innabords, på grunn av en forferdelig tropenatt og at vi måtte veldig tidlig avgårde. Men med lite trafikk på veien til Gardermoen gikk første delen av turen smertefritt. Da vi kom om bord i flyet gikk det imidlertid en alarm, som ingen skjønte hvor kom ifra. Det endte med at flyet snudde, etter å ha kjørt ut på rullebanen, siden de trodde det var en feil med flyet. En tekniker kom ombord, og vi fikk beskjed om at dette kunne ta tid. Enden på visa var at de fant ut at alarmen kom fra telefonen til en Russer som satt i setet bak oss. Jeg tror jeg hadde vært passelig flau om flyet ble en time forsinket på grunn av min mobiltelefon...
Heldigvis gikk resten av turen knirkefritt. Og da vi kom frem ble vi hentet av mormor på flyplassen, og skysset rett til det fine gamle huset de har her. Så ble vi servert nydelig lunsj før det bar rett ut på fisketur.


Og for et vær som er her oppe!! Herreminhatt, det er aalt for varmt for sånne gravide damer som meg. Jeg håper virkelig at de neste dagene blir noe kaldere.. Jeg er spent på hvordan natten blir i natt. Jeg kjenner at det er på tide med en god natt søvn snart, og da passer det dårlig med netter hvor gradestokken passerer 20 grader.


Storebror og jeg fikk til og med tatt årets første bad her i dag. Det føltes litt som å bade i et fjellvann, men etterpå var det veldig deilig. 

I ettermiddag serverte mormor barna litt tegnesaker her. Og etter å ha tegnet og kost seg, uten at noen av oss voksne la merke til det, så var det en veldig fornøyd lillesøster som satt på denne måten. Haha, jeg tror det må ha vært noen kullstifter eller sånn mormor fant i skuffen her. Fin, eller hva??

God natt ønskes til alle herfra - det trengs vel til flere enn meg i denne varmen!!?

Ingen kommentarer: