onsdag 23. april 2014

Køyeseng


Vi har lenge tenkt på å skaffe barna køyeseng på soverommet. Vi har vært veldig fornøyd med å ha barna på samme rom, så vi tenker å fortsette med det en stund til. Da denne sengen dukket opp på finn.no i påsken slo vi til. Madrassene har vi kjøpt nye, og så har lillesøster overtatt storebrors dyne/pute mens storebror har fått voksendyne og pute.

Jeg har hatt hjemmedag i dag, pga. ett vondt bekken og sliten kropp etter all påskejobbinga, så da passet det jo fint å dirigere morfar rundt på barnerommet for å montere sengen. Foreløpig er det ikke så mye annet som er ordnet på rommet der, så bilder av hele rommet får komme senere.


Vi var veldig spent på hvordan leggingen skulle gå i kveld. Vanligvis er barna ganske så flinke til å legge seg, men så har jo lillesøster vært i sprinkelsengen sin helt til nå. Og litt styr ble det også.. Først var det masse diskusjoner frem og tilbake om hvem som skulle sove oppe. Vi forsøkte med begge deler, og til slutt endte de med at de ville ligge i samme etasje. Men det funket ikke så veldig lenge, så da ble det til slutt sånn som vi hadde tenkt det i utgangspunktet, med storebror oppe og lillesøster nede. Jeg endte imidlertid opp med å sitte inne på rommet til barna hadde sovnet, siden lillesøster helst ville løpe ut av sengen og forsøke å klatre opp til storebror. Så får vi se hvordan fortsettelsen blir i dagene og ukene som kommer..

3 kommentarer:

Kirsti sa...

Så herlig! Jeg lurte litt på hvordan Ada reagerte på det. Mari turner oppi sprinkelsenga si, så har vært skeptisk til stor seng til henne enda. En venninne tipset meg om å la sprinkelsenga stå på rommet en stund til, og si at hun må legges oppi der igjen hvis hun ikke ligger stille. Godt å høre du tar det litt med ro nå ��

Anonym sa...

Tøft med stor seng, da! Det betyr at umgan begynner å bli store , juhuuu:-)
Klem fra tanteHilde

mona sa...

Ja, jeg tenkte tanken om at jeg kanskje skulle få Erling til å bære opp sprinkelsengen fra kjelleren igjen. Skal gjøre det om det ikke går seg til i løpet av et par kvelder. Truet med at hun måtte legge seg i den gamle sengen en gang i går kveld, men ble litt styrete når jeg måtte bære henne helt ned i kjelleren og si at hun måtte sove der. Haha..
Ja, fant ut at jeg måtte ha en liten pause. Ble visst litt mye på en gang, og bekkenet er ikke bra i det hele tatt. Satser på at det hjelper med en ukes hvile, så kan jeg forhåpentligvis jobbe fullt en liten stund til.