fredag 25. april 2014

Barnerommet


Jeg har litt rolige dager her om dagen, og prøver å hente meg inn litt. Men NOE må jeg jo gjøre i løpet av en dag, så i dag har jeg fått skrudd opp hyllene på soverommet til barna. Jeg fikk låne morfars elektriske skrutrekker, så da tok det sånn ca ti minutter å få skrudd opp det som skulle opp ;)

Jeg er jo egentlig ikke noen interiørdame, og jeg blir litt misunnelig av sånne som bare "har det i seg" og får alt til å se fint ut. Men jeg synes jo at det er litt hyggelig med interiør, og har klart for meg hva jeg liker og hva jeg ikke liker ihvertfall. Og sånn som smaken min er nå, så liker jeg stort sett det meste som er hvitt eller grått..

Det fine nattbordet her tror jeg min kjære kjøpte inn første gang jeg skulle komme på besøk. Nå, nesten syv år etterpå, synes jeg fortsatt at nattbordet er kjempefint.


En lesestol må man ha på soverommet til barna! Denne kjøpte jeg på loppemarket for et par år siden, og spraymalte hvit. Fin, eller hva!!? Teppet strikket min farmor til meg da jeg var barn, så det er jeg veldig glad i.


Jeg var veldig fornøyd med å få opp bildelister i sengeenden til barna, sånn at de har et sted å sette bøkene sine. Storebror fikk to lister, mens lillesøster får klare seg med en.


Noen bøker og et par bilder fikk også komme opp i tallerkenhylla på veggen. Lillesøster malte det fine bilde helt til høyre til oss i julegave. Altså ikke det av giraffen, hun er ikke fullt så flink enda ;)


Og så måtte selvsagt den fine dukkesengen til lillesøster få plass på soverommet.


Soverommene her i huset er ganske små, så da er det perfekt med en køyeseng for å utnytte plassen. Det var såvidt morfar klarte å få lurt den inn i hjørnet der, men det gikk heldigvis akkurat. Vi malte veggene på dette soverommet da vi flyttet inn her, men ellers har vi ikke gjort noe oppussing. Foreløpig synes vi at det er greit som det er, så får vi heller se om vi pusser det opp ordentlig når barna blir litt større.

Planen foreløpig er at barna ihvertfall skal dele rom frem til storebror begynner på skolen. Da er babyen i magen rundt året, så da passer det jo fint at den kan få flytte inn sammen lille(store)søster. Så får vi se om storebror da vil ha lekerommet som sitt rom, så kan vi heller lage lekestue til barna i kjellerstua. Vi synes ihvertfall at det er veldig koselig å ha barna sammen, og det virker det som at de synes selv også. Leggingen har forøvrig gått lettere enn hva det gjorde den første kvelden i ny seng. Men lillesøster måtte bæres tilbake noen ganger i kveld også ;)

Ingen kommentarer: