søndag 1. desember 2013

Supertrikset


Lillesøster har fått dilla på å perle! En fin syssel, så lenge perlene ikke blir spist, stukket opp i nesen eller kastet rundt på gulvet. Foreløpig går det fint så lenge vi sitter sammen henne, men snur vi oss bort et øyeblikk så ligger det fort mange perler på gulvet og noen i munnen.

Her om dagen fant jeg ut at jeg skulle prøve et supertips som jeg ble tipset om en gang jeg postet et bilde av en haug med perler utover kjøkkengulvet på instagram.


Trikset går ut på å feste en sokk på støvsugeren, som fanger alle perlene. Fantastisk smart, eller hva?? Det funket til og med å feste den ytterste delen utenpå, så kunne jeg støvsuge som normalt. Trikset funket fint helt til jeg skulle ta av den ytterste delen for å komme bedre til, og så holdt jeg ikke godt nok på sokken. Svisj, så forsvant sokken inn, og satt fast innerst i slangen. Og der satt den bom fast, siden den var helt fullstappet med perler...


Så om du skal prøve trikset; hold for all del godt fast i sokken!! Jeg fikk den løs til slutt altså, men jeg hadde nok spart tid på å bare plukke opp perlene manuelt. Evt. å bare la de gå med i sluket..

Jeg burde vel strengt tatt hatt et juleinnlegg i dag, siden det tross alt er 1. desember og greier. Vi har såvidt startet juleforberedelsene her også; i går bakte vi pepperkaker, vi har fått opp julestjernene i vinduet her, og i dag har barna fått åpne den første kalendergaven. Vi har til og med være på koselig besøk hvor vi fikk servert deilig julegrøt og eplegløgg i dag :) Bare det blir litt kaldere i været nå, så kanskje julestemningen kan komme for fullt!!

1 kommentar:

Lykkeligsykmamma sa...

hehe, nå fikk jeg meg en latter. Jeg ser deg for meg :) Men for et smart tips ;) Det skal jeg prøve, og selvsagt holde godt på sokken ;) Ønsker deg en god adventstid :) Liker bloggen din :)