søndag 27. oktober 2013

Regnværssøndag


I dag skulle vi jo liksom gå tur i skogen og grille pølser. Men siden det har regnet og regnet og blåst og blåst i dag, så droppet vi turen. Dagsen startet kl 05.30 (pga. klokken som skulle stilles i natt). Vi lagde sunne frokostvafler og barna koste seg med lek og barnetv, før storebror etterhvert forsvant over gata til mormor og morfar.

Siden lillesøster fortsatt sover formiddagslur, ble hun igjen her hjemme. Så mens pappaen i huset har jobbet på kontoret det aller meste av dagen, har lillemor og jeg kost oss sammen.


Lillesøster er flink til å leke, og kan holde på lenge på lekerommet helt alene innimellom. I dag kom hun ut fra lekerommet i full brannmann-uniform. Jepp, hun elsker fortsatt Brannmann Sam!


Ettersom vi hadde så mye tid til overs her hjemme i dag, tenkte jeg at jeg kunne få tatt noen bilder av lillesøster. Men den lille bestemte damen nektet å komme bort til kameraet uten å ha hendene fulle av diverse matvarer. Hun liker nemlig å fylle hendene fulle av småting som hun bærer rundt i huset. Enten lekemat, bamser, puslespillbrikker eller annet småtteri. Og så slenger hun fra seg litt her og litt der. Så selv om mor går rundt og rydder hele dagen, så ligger det alltid masse greier utover gulvene her..

Jeg ser at det er oftere og oftere sånn at vi ikke har lagt noe særlig med planer i helgene. Før ble jeg nok lett utålmodig, og fikk fort abstinenser om jeg ikke fikk sosialisert meg. Men nå synes jeg ofte at det er deilig å ta det helt med ro her hjemme. Og så er det jo alltid noe å ordne med i huset også. Jeg synes at dagene og ukene går sånn i ett uansett, så da er det godt å bare ta livet helt med ro her hjemme innimellom. Dessuten er det vel også noe med at når man har to barn så har de alltid en å leke med, så da blir ikke barna like utålmodige av å ha hjemmedager innimellom heller.
Jeg får litt hetta av å sitte inne hele dagen da, men en sjelden gang i blant går det fint det og.

Hvordan er det med andre barnefamilier der ute? Må de alltid ut og finne på noe gøy i helgene?

Ingen kommentarer: