torsdag 1. august 2013

Ut på reise med barn


Det har etterhvert blitt noen flyturer med både ett og to barn for oss. Vi har vært på noen langturer med bare ett barn, men vi har enda tilgode flyturer over fem-seks timer med lillemor. Det kommer i januar, når vi reiser til Thailand. Det går helt sikkert fint det også! Jeg pleier som oftest å tenke på venninnen min, som bor i Australia, og som flere ganger har reist alene med sine to barn til Norge. Når hun klarer det, så er det vel ingen sak å reise langt når begge foreldrene er med!? Og heller ingen sak å reise alene med barna så lenge man ikke skal utenlands!?

I dag har barna og jeg tatt turen nordover, til Evenes. Flyturen hadde jeg planlagt på forhånd, med ny aktivitetsbok til storebror, ipad, noen små bøker til lillesøster, matpakke, rosiner og smoothie og sånne Majs Pops fra Hipp (er det noe som ikke har kommer på markedet enda, siden jeg ikke klarte å finne de på nett!? De er laget av fullkorn av mais og hirse, og barna her digger de).
Litt flytende kan man ta med til de helt små, så da benytter jeg alltid sjansen og tar med litt til storebror også. Og visste dere at man får ta med vogna helt til gaten på innenlandsreiser også? Bare husk å holde de yngste fast mellom bena mens du klapper sammen vogna og setter den fra deg utenfor flyet - ellers risikerer du at barnet løper gjennom hele køen og inn på flyet før du har puttet vogna i posen..

Og husk på å at noen hater å få barn i nærheten av seg på flyet, så det hender man hører kommentarer om at det er mye skriking her eller lignende, selv om barna oppfører seg tilnærmet eksemplarisk på tur. Bare drit i det!!

Hva er deres beste reisetips med barn?

Ingen kommentarer: