torsdag 11. juli 2013

Barn tåler heldigvis en trøkk!


Er det ikke utrolig hvor mye små barn tåler innimellom!?
I dag tok lillesøster et svalestup ned fra den halvhøye køyesengen, og landet på hodet. Jeg hørte bare masse skrål fra lekerommet (da de andre barna så hva som var på tur til å skje), et kjempedunk og like etterpå et kjempeskrik. Lillemor var på lekerommet sammen de større barna, og hadde visst omtrent balansert på kanten da hun stupte over.

Det gikk ikke så lang tid før hun sluttet å skrike, og virket slapp og bare ville sitte på fanget mitt. Må si jeg fikk litt hetta da, og jeg lurte litt på om jeg bare skulle kaste meg i bilen og dra på legevakten. Men så gikk det ikke lang tid til hun kviknet til igjen, og et kvarters tid etterpå løp hun rundt her som om ingen ting hadde hendt. Hun klatret like ivrig opp i sengen igjen, selv om hun pekte på hodet da jeg spurte om hun hadde slått seg sist hun var der inne. Det var tydeligvis ikke ille nok til å skremme en aktiv ettåring!

Jeg har fulgt litt ekstra godt med på henne i kveld, og kommer nok til å titte innom henne i natt også. Men foreløpig er det ingen ting som tyder på at hun har fått seg en hjernerystelse, så da satser jeg på at det fortsetter sånn!

Det er godt de tåler mye disse små. Selv prøver jeg å ikke være en bomullsmamma, og lar barna få klater og herje litt. Akkurat det svalestupet i dag skulle jeg helst ha unngått da, så jeg skal finne frem den tjukke lekematta allerede i kveld, og legge den på gulvet under sengen på lekerommet. Så får vi krysse fingrene for at hun har lært at hun ikke skal balansere på kanten ihvertfall!!

Ingen kommentarer: