søndag 12. mai 2013

Sjørøverkake


Jeg lover at det blir siste innlegg om sjørøverbursdagen vår! Jeg regner med at dere er litt lei av innleggene om bursdagen, men jeg MÅ jo vise frem noe av det vi serverte..

Poden selv ønsket seg en sjørøverskutekake, så da måtte vi jo bare prøve å lage det da. Far i huset tok oppgaven. Egentlig hadde jeg vel lovet at jeg kunne pynte den, men flaks for meg så fikset pappaen i huset og supertante Silja det også. Jeg burde jo tatt nærbilder av pynten, for det var mange fiffige detaljer!


Vi brukte ikke en spesiell oppskrift på kaka. Selve oppskriften på sjokoladekaka tok vi fra en kokebok vi har. Og så googlet vi sjørøverkake, og fikk opp masse fin inspirasjon og flere fremgangsmåter. 
Daniels første reaksjon på kaka var faktisk "så liten den er!!". Haha, for å si det sånn, så ble det ihvertfall mer enn nok kake!


Selvsagt måtte vi også ha et fruktpinnsvin. Dette hadde jeg lovet at jeg skulle lage, men jaggu slapp jeg ikke unna denne også. Så pappaen i huset og supertante Silja må nok få æren her og :) Ja, og så berget en venninne oss i siste liten med å komme med pinnene - thank you!


Legg merke til at fruktpinnsvinet har både ansikt og føtter!


Muffinser i sjørøverformer måtte selvsagt også til. Far i huset har bakt, og supertante Silja har pyntet.

Ellers serverte vi pølser, boller og bløtkake. Så det burde ha vært noe for enhver smak! Jaja, nå har vi lagt lista høyt for de kommende årene. Heldigvis er det noen år til lillesøster skal ha barnebursdag, og heldigvis har de bare bursdag en gang i året! Det var ihvertfall en vellykket feiring, og jeg tror nok at Daniel kommer til å huske dagen så lenge han lever ;)

Ingen kommentarer: