tirsdag 6. november 2012

Permisjonssnakk


Tro det eller ei, men i dag er faktisk permisjonstiden min over. Vi valgte å ta 100% lønn, ettersom man da får litt mer penger utbetalt hvis man regner ut hvor mye man får til sammen. I sommer hadde jeg seks uker ferie og ubetalt permisjon, mens pappaen hadde seks uker pappaperm. De resterende seks ukene til far, skal han sannsynligvis ta ut neste sommer.
Men siden vi ikke ønsker å sende barna i barnehage før de er ett år gamle, så har vi valgt at jeg skal ta ulønnet permisjon frem til 1. februar (så får tiden vise om vi får barnehageplass. Hvis ikke vurderer vi både dagmamma og at jeg evt. må gå enda lengre i permisjon uten lønn). Så nå blir det noen trange måneder fremover (ja, og den ferieturen måtte vi bare ha. Men den kom fra et annet budsjett, hehe). Heldigvis så er det jo sånn i min bransje at det er nok av ekstravakter å få på kveld og helg, så når vi kommer hjem fra ferie må nok mor ut og jobbe litt igjen.

Ja, og så håper jeg på å få litt fotooppdrag fremover. Det er en real utfordring med disse bildene mine på denne tiden av året merker jeg. Mange dager er det utrolig dårlig lys, og de dagene solen skinner, så står den så lavt på himmelen at den flommer inn i hele stua her. Så jeg prøver å tenke ut litt alternative løsninger om dagen, og satser på at jeg fortsatt kan ta et oppdrag i ny og ne.


Det begynner visst å bli en stund siden jeg så ut som dette... Jeg skjønner virkelig ikke hvor det blir av tiden - jeg vet jeg sier det mye, men tiden går jo bare alt for fort! Jeg prøver virkelig å sette pris på hver dag, og nyte alt som skjer. Men tiden kunne godt ha bremset opp bare bittelitt!!


Og en liten sniktitt på en venninne og søsteren hennes, som jeg knipset noen bilder av i går. Det ble så fort mørkt, så igjen var det litt vanskelig med dette lystet, men jeg synes vi fikk en del fine bilder allikevel. Fine jenter altså!!

Ingen kommentarer: