lørdag 17. mars 2012

Lillesøster


Det å være lillesøster innebærer vel gjerne at man ikke blir like godt ivaretatt som den som kom før deg. Her i huset merker jeg ihvertfall godt at storebror ble fulgt opp bedre da han var baby. Der ble første dose med tran gitt akkurat den dagen han ble fire uker, nakketrening ble gjennomført så ofte vi hadde mulighet, vi trillet lange turer hver dag og babyalbumet hans hadde jeg begynt på etter bare et par uker. Mens lillesøster fikk sin første smak av tran i dag (fem uker gammel. Og jeg må innrømme at jeg sa til pappaen at kanskje vi heller kjøper d-dråper og gir tran på badedagene. Jeg synes det er litt styrete med den tranen, siden klærne blir ødelagt hvis man søler og siden det lukter tran av babyen lenge etterpå..), nakketreningen har vi bare såvidt begynt å tenke på, lange trilleturer har vi bare hatt et par stykker av og babyalbumet blir nok ikke påbegynt på lenge enda...
Men det går vel som oftest bra med andremann også, til tross for at ting ikke er like mye på stell ;) Det blir vel sikkert enda verre for hvert barn man får!? Hihi..
Fortsatt god lørdagskveld!

7 kommentarer:

Elin sa...

Hehe, ja akkurat sånn opplevde jeg også det når nr to kom til verden. Man har liksom ikke helt kapasitet til å gjennomføre alt man klarte med nr en. Men ta det med ro - det kommer til å gå veldig bra selv om alt ikke blir gjort slik man hadde tenkt det :)

Ha en fin lørdagskveld :)

Øyeblikk sa...

Det er mange fordeler med å være minst. Da er det noen som allerede har banet vei. Mamma og Pappa er litt tryggere og mindre hysterisk. Og det er fortsatt nok kos til allesammen ;) Jeg kjenner meg igjen ang det med babyalbum. Storebror har et kjempefint album. Lillebror ikke fullt så fint, og nå skal nummer tre komme....;) Hvordan er det å være nummer tre, tro??

Ha en finfin helg!
Heidi:)

Siv Iren sa...

Min erfaring er at det meste er enklere med nr 2, både for barn og foreldre. Babyalbumet blir det nok orden på til slutt skal du se :)

Karen sa...

Samme her. Nå ser det ut til at det stakkars neglisjerte andrebarnet er mye mindre skeptisk til fremmede, mindre mammadalt og klarer seg vel så bra på egenhånd som førstemann. Tipper det blir folk av tulla di også;-)

Størstepia sa...

Huff ja, den tranen gav jeg opp omtrent før jeg hadde begynt. Husket på d dråpene en stund, men så ble det også glemt.. Hun blir nok godt tatt vare på, for jeg er ikke så hysterisk på alle småting nå, som jeg var på førstemann. Jeg har lært å ta det de sier på helsestasjonen med en klype salt og at hun kan gråte litt uten at hun dør av det;)!
Nakketrening, det var jeg ikke så stresset på, og allikevel rullet hun rundt før hun var fire måneder. Hun krabbet da hun var 7 1/2 mnd og gikk da hun var 10 mnd. Storebror var MYE tregere og han var jeg MYE mer påpasselig at det ble gjort både nakketrening og alt de sa jeg måtte gjøre på helsestasjonen.
De småtassene styrer nok mye selv, tror jeg..
Herlig bilde btw, hun ser jo veldig sterk ut i nakken!!
Klem fra størstepia

Kari Petrine sa...

Selv er jeg nr. 4, og min baby album?
-det har jg ikke sett! ;)

Lillesøster lærer nok både å rulle, sitte og gå selvom storebror ble fulgt opp "bedre"... :)
-kansje til og med raskere en nr. 1?!

Emilie Jørgensen sa...

Så søtt! :D