mandag 7. november 2011

Bassengtrening


I dag har jeg vært på min første time med bassengtrening. Jeg har hørt veldig mye positivt om bassengtrening fra venner og kjente som også har hatt bekkenplager i svangerskapet, så jeg synes absolutt at det er verdt forsøket.
Førsteinntrykket var ihvertfall veldig bra! Det var utrolig deilig å trene i vannet, og jeg kjente nesten ikke at jeg hadde vondt i bekkenet underveis. På forhånd hadde jeg sett for meg at det kanskje ikke skulle være så mye trening i det, hvis dere skjønner hva jeg mener. Men det var faktisk som en akkurat passelig treningsøkt når man er gravid, ikke for hardt, men heller ikke alt for slapt. Jeg mistenker til og med at jeg kommer til å være støl i morgen..
Jeg kom også i prat med noen andre koselige gravide, som hadde termin like før meg. Så jeg er sikker på at bassengtreningene er noen jeg kommer til å glede meg til fremover!

Ja, og så må jeg jo fortelle om en av de andre gravide, som tydeligvis også var ny i dag. Da vi var ferdig med oppvarmingen kom det nemlig en dame inn, med omtrent like stor mage som meg. Hun hadde på seg badehette, og kunne fortelle at hun ikke kunne svømme og var redd for vann. Det endte med at hun sto helt på grunna, med vann såvidt over knærne og prøvde å følge med øvelsene vi andre gjorde. Når vi dro armene opp og ned under vann, plasket hun såvidt nedi med sine armer. Hehe, jeg kunne ikke annet enn å le av det hele. Jeg kan bare ikke fatte hva legen og hun selv har tenkt at hun skulle få ut av bassengtreningen hvis hun ikke kan være i vannet!!

Og bildet, det har jeg vært så sleip at jeg har stjålet herfra. Det kunne jo like gjerne vært tatt fra vår treningsøkt :)

1 kommentar:

Størstepia sa...

Kjenner igjen dette ja!!
Håper du får like mye nytte av det som jeg gjorde!!
God tirsdag!
Klem fra størstepia