lørdag 10. september 2011

To karer og en liten frøken


I dag var Daniel så heldig at han fikk besøk av to kjekke karer og en liten nydelig liten frøken. Gutta er fra den gamle barselgruppa til Daniel. Vi hadde en fantastisk fin barseltid sammen, så da er det gøy å holde kontakten i etterkant også - selv om det ikke er så lett når alle er tilbake i jobb og flere flytter ut av byen.


Mammaen til Sverre nyter jo permisjonslivet igjen, med fineste lille Ingeborg. Men denne gangen med en helt ny barselgruppe.

For litt siden snakket jeg med en nybakt mamma her hvor vi bor nå. Jeg spurte om hun hadde fått en koselig barselgruppe, og da fortalte hun at det ikke hadde blitt noen barselgruppe for dem. Helsestasjonen hadde prøvd å samle en gruppe, men det var ingen som var interessert.. Jeg håper ikke at det er et vanlig fenomen på bygda?! Jeg har jo gledet meg til koselige turer og skravling over en kopp kaffe sammen med en ny barselgruppe i min neste permisjonstid også! Jeg har jo nok av venninner fra før som har/eller venter barn, så det er ikke det at jeg ikke har folk jeg kan treffe. Men det er jo koselig å bli kjent med en ny gjeng som bor på samme sted som oss, og som har barn som er akkurat like gamle.

Hvilke erfaringer har dere andre mødre med barselgrupper?

4 kommentarer:

Størstepia sa...

Skjønner godt at du ønsker en baselgruppe. Det er jo iallefall en fordel når man har flyttet tilbake og kanskje ikke kjenner så mange som har fått barn! Håper det blir en endring på det da.. Slik at du kan få en barselgruppe når du får nr 2!!

Herlige bilder av rommet til Daniel under her også!
God lørdagskveld!
Klem fra størstepia

Ellen sa...

Jeg har vært heldig og hatt to helt fantastiske barselgrupper! En nærmere byen der vi bodde før, og nå en her på Høybråten, helt supert. Håper du er heldig og at dere er flere som er interesserte! Det gull verdt! God helg videre! Klem fra Ellen

Siv Iren sa...

Så fine både gutter og jente:)

Jeg har veldig forskjellig erfaring. I den første barselgruppen min hadde vi en veldig fin gruppe som møttes ofte, og hadde et godt samhold. Noen av de har jeg fortsatt kontakt med (om enn litt sporadisk). Med Mali var det en dårligere barselgruppe, og det ble liksom aldri noe av noe. Alle hadde mye annet på planen, og det klaffet liksom ikke helt. Faktisk møtte jeg den ene av de jeg gikk i gruppe med da i marka i går, og hun hilste ikke engang. Det sier vel litt om hvor tett gruppen var :P

Ida sa...

Her har jeg ingen god erfaring med barselsgruppe sist jeg var gravid. Alle var på så ulike stadier i livet osv, så vi klaffet vel rett og slett ikke så godt.
MEN, jeg håper det blir andre boller denne gangen. Jeg skal iallfall gjøre litt mer for å få det til nå:-)

Håper du møter en like fin gjeng denne gangen, jeg husker jeg var en smule misunnerlig når jeg leste om barselsgruppen din med Daniel.
Klem