onsdag 25. mai 2011

Baderom inspirasjon

 Nå er det bare en uke igjen til vi tar over huset, weee!! Vi skal pusse opp badet før vi flytter inn, så vi er godt i gang med å planlegge hvordan vi vil ha det. Men de aller viktigste tingene, de har vi enda ikke klart å bestemme oss for; nemlig valg av fliser og baderomsinnredning.

Det er jo så vanskelig!!! Vi vil jo gjerne ha noe som er bruksvennlig; fliser som skitten ikke synes så godt på, baderomsinnredning med skap bak speilet og skap eller skuffer under vasken. Men det er jammen ikke lett å finne det man har sett for seg i hodet sitt - og ihvertfall når man er litt usikker på hva det egentlig er man har sett for seg der inne.

 Det er veldig mye vi ser som vi synes at er veldig fint, men så er det enten ikke praktisk, eller så koster det skjorta.. Jeg har lenge søkt etter inspirasjon på nettet, men det jeg liker er sånne bad som dette. Hehe, og det får vi ihvertfall ikke på de kvadratmetrene vi har til rådighet... Sukk!

 Er det kanskje noen der ute som selv har pusset opp bad, og som har noen gode tips??

7 kommentarer:

Wenche sa...

Å pusse opp badet er dødsvanskelig, for som regel skal man ikke gjøre det større, eller kan ikke endre løsningene så veldig fordi da blir det så fryktelig dyrt.
Hodet mitt jobber på spreng med samme problemstillinger for tida.. :-)

Vi pusset opp badet i huset vi har nå også, og der har vi hatt noen matte sjokoladebrune (-aktige) fliser. De har fungert veldig godt i forhold til skitt og sånn. Så blir nok noe i samme fargeskala nå, evt grå. Men definitivt matte fliser på gulvet!

Anonym sa...

Vi grubler jo på bad vi og. Og kjøkken. Og det meste, egntlig;) Lykke til med oppussing!

Pia

Anonym sa...

Har du sjekket ut Linnbad.no? Vi har den som heter Ingrid i sort høyglans. Kjempefornøyd! Har ellers store hvite fliser på veggene og grå gliser som er både matte og blanke på en og samme tid. Syns ikke skitten vises mye. Blanke fliser blir ofte glatte på badet.

Hilsen Marianne (husker du meg fra hotellet i Bogen? Slektning av Pål)

mona sa...

Tusen takk for supert tips, Marianne!! De var jo kjempefine! Dessuten ser jeg at rørleggeren vi skal bruke er forhandler av merket, så det passet jo perfekt :)
Jeg husker deg selvfølgelig. Jeg hadde nok ikke kjent deg igjen på gata nå da.. Koselig å høre fra deg!

Wenche: Det er det eneste vi har bestemt så langt også, at vi skal ha matte fliser. Jeg synes de matte er finest også!

Randi sa...

Mmm, koselig blogg du har! :) Daniel er en ekte sjarmis, ser jeg - og det virker som han er en dyktig kar ;))
Glad JEG ikke skal ta flere store husvalg på en stund - lykke til til dere ;)

Elisabeth sa...

Så spennende med hus!! Mitt tips til valg av fliser på gulvet er å velge noen som er sklisikre. Vi har noen som er ruglete på det ene badet og det er helt genialt i kombinasjonen med barn og badekar.

Carl Wilhelm sa...

Det var mange fine baderomsinnredninger. Den helt hvite baderomsinnredningen med ett støtteben under var kjempe stilig. Jeg trenger en innredning i 2. etg. så kanskje den er perfekt for det. Jeg sleit selv med å finne en både praktisk og lekker baderomsinnredning, og det har jeg sett mange flere har slitet med også. Jeg bestemte meg for INNREDNING (New Look), og den synes min kone var kjempe praktisk: den har 6 skuffer, så der fikk vi mye plass til lagring av toalettsaker. Vet ikke hva du synes, men jeg tror den hvite baderomsinnredningen du har bilde av ser mest praktisk ut, for den har jo plass til oppbevaring, den tar ikke mye plass på badet, og i tillegg ser det ut som om den er lett å rengjøre ;)