torsdag 14. april 2011

Rydde bort vinteren


For en herlig tid på året vi går i møte nå! Jeg kjenner at jeg blir glad bare av tanken. Og man blir jo ikke akkurat noe mindre glad av å hente den blide lille karen her i barnehagen..

I dag lekte vi litt utenfor her mens vi ventet på at pappaen til Daniel skulle komme hjem. De driver og rydder og gjør det koselig etter vinteren her ute nå. I dag hadde de også plantet noen kjempesøte små påskeliljer ved postkassene våre. På en måte er det jo utrolig deilig at sånne ting bare blir ordnet "av seg selv", samtidig som jeg gleder meg stort til å pusle med sånne ting selv når vi flytter inn i huset vårt.

Hva tenker dere andre som har hus og hage om alt arbeidet som skal gjøres nå på våren? Hater man det etterhvert, eller er det fortsatt koselig etter en stund?? Hehe, jeg håper og tror jo at vi skal kose oss med hus- og hagearbeid, men jeg husker jo hvor mye jeg hatet å klippe (og for ikke å snakke om å rake) gresset da jeg var yngre...

6 kommentarer:

Elin sa...

Herlig årstiden :D
Her er ikke våren kommet full så langt som hos dere, men snøen smelter om ikke annet godt i hagen om dagen. Ser det meste av gressplenen nå ;)

Hagearbeid ja... Nå har ikke vi den største hagen, men den er stor nok. Jeg gleder meg like mye til å sette i gang hver vår, og blir akkurat like drit lei før jeg er ferdig hver gang :P
Men uansett så er jeg glad for å ha hagen. En plass jeg kan gjøre nøyaktig hva jeg vil med ;)

Bling - our elf on the shelf sa...

Våren er den beste tiden på året. Sol og varme fyller en med masse energi, og vårryddingen rundt huset år som en lek. Det blir værre etterhvert, når ugresset skal holdes i sjakk *grøss*

Ha en fin fredag.
klem

drømmefabrikken ♥ sa...

Våren er best!! Han er så søøøøt, Mona! Ha en fin påske:-)

Ann-Kristin sa...

Når snøen endelig er vekke har ein jo lyst å komme seg ut og pulse litt i hagen! Vi har hatt eigen hage i fleire år, men først de to siste vårane har vi hatt ein stor hage, Vi koser oss enda, men kven veit korleis det blir om 20 år? Foresten sa de som solgte huset til oss at det var hagen og arbeidet der de sakna mest når de flytta til ei leilighet. Så da går det nok bra:)

Gøril sa...

Våren er best!
Daniel er superfin som vanlig. Søt og blid og veldigveldig sjarmerende.
Tilde har den fineste kjæresten, ja ;-)

Klem

Julie og baby Oliver sa...

Herlige bilder. Likte spesielt nr 2, fikk litt "askeladden som kappåt med trollet"-følelse av det. Når han klemmer ut vannet av "steinen".