tirsdag 22. februar 2011

Små gleder

Når man har barn er det alltid små ting man kan glede seg over, og små ting man kan le av. Noe av det som er så koselig med å være to om å få barn sammen, er at man kan glede seg over ting sammen - gjerne banale ting som ingen andre har den store interessen av, og heller ikke synes at er morsomme.

Da jeg hentet Daniel i barnehagen her om dagen, fikk jeg plutselig se at de hadde laget noen fine sauer som de hadde hengt opp på veggen. Alle hadde plassert ulla så fint på kroppen, og øynene så fint på hodet.. Bortsett fra Daniel da, som like godt hadde plassert begge øynene på ryggen. Hehehe, det ser jo ut som at sauen har en julenisse hengende på siden! Jeg kunne jo ikke annet enn å le godt av det hele.. Flinke lille gutten vår!! Kanskje ikke helt pedagogisk riktig å le av tingene barna har laget, men heldigvis så er han ikke så stor at han forstår det enda ihvertfall ;)

6 kommentarer:

Elin sa...

Hehe!! Den var jo fiiin da! Med julenissen på slep...
Det er det som er så herlig med barnekunsten - for foreldrene er det den vakreste kunsten, den som betyr mest.
Syns Daniel var flink som i det hele tatt hadde fått på øyne jeg, det er det ikke sikker min krabat hadde orket ;)

Hegeslilleboble sa...

Hehe, kjempekul!

Gøril sa...

åh, superfin. Akkurat slik den skal være, slik at man ser at det er faktisk barnet selv som har laget kunstverket.
Synes den var superfin jeg. Tror neppe Tilde har skjønt hvor øynene skulle ha vært hen heller, og ikke så lett å sette de på riktig sted, de er ganske små de øynene for ikke så store hender.

Klem.

1 Prins og 2 Prinsesser sa...

Så fint da,så kreativ han er :) Er så kos å få noe de har laget da.

klem

Renathe sa...

Hihi vet du jeg gikk å små lo av den der sauen i går.. :) Kjempefin! Flinke Daniel. Litt gira på å prøve dette selv og se hvor øya havner hen her :)

Mariann sa...

Fantastisk sau da :)
Hadde det fint tross sykdom, men det var veldig godt å komme hjem.... Fantastisk deilig med litt sommer nå midt på vinteren.

Så spennende med visninger om dagen da. Hvor er det dere titter? Kom hit til provinsland da :)