torsdag 17. februar 2011

Den undervurderte lompa


Det er ikke så ofte vi spiser pølser her i heimen. Jeg tror faktisk jeg kan si ganske sikkert at vi har spist det to ganger det siste året. Grunnen til at jeg husker det er fordi at jeg etterpå har servert Daniel lomper med diverse innhold - og han har elsket det!
Jeg har ikke akkurat gjort meg bryet med å sjekke hvor sunne disse lompene er, men de kan vel ikke være så veldig usunne??
Dagens tips er derfor at lomper kan serveres med det meste. Daniel digget ihvertfall både lompene med avokado og ost og lompene med leverpostei. Og så blir det jo ikke noe søl av det heller da gitt, perfekt!
Så her har vi jo nok en grunn til å spise pølser oftere ;)

4 kommentarer:

Anne-Marte sa...

Inntil det motsatte er bevist, påståer jeg at lomper er ganske sunt. I hvert fall er kaloriinnholde ganske lavt. Velger du i tillegg speltlomper, blir det jo reine helsekosten.
Hilsen hu som for tiden sjekker kaloriinnhold for å begrense skadene... :-)

P.S. Lomper er populært både hos den eldre (kvinnelige) og den yngre garde her i huset også! :-)

Hegeslilleboble sa...

Det var et smart tips:). Ungene her synes det er godt med smørepålegg på vanlig pølsebrød også:).

Julie og baby Oliver sa...

Her hjemme er pølser bannlyst, siden Roar jobber som nestleder på en bensinstasjon. Hehe. Men tror vi må prøve lomper til Oliver :)

Karianne sa...

Prøv med smøreost og røkelaks:) er du skikkelig gæren tar du litt ruccola og rødlø også:) twinsa liker det godt.

Takk for i går, veldig hyggelig, som alltid:) klem