fredag 10. desember 2010

Sykestue

Du vet når du får omgangssyken så ille som du kan få den!? Du ligger i fosterstilling hele natta fordi du er så kvalm at du ikke klarer å røre deg, og når du kaster opp så kaster du opp gang på gang, på gang på gang, og magen vrenger seg fordi det ikke er noe å kaste opp. Når du først er ferdig, så rekker du bare akkurat å komme deg tilbake til sengen, før du er like kvalm igjen. Det er faktisk så ille at man ikke helt skjønner hvordan man skal overleve, og det gjør vondt helt inn til margen...

Sånn har nok min kjære hatt det i natt, stakkars (og endelig skjønner han hvor dårlig jeg blir når jeg får omgangssyken, så noe godt har det da kommet ut av det. Hihi..)!
Daniel er fortsatt ikke helt i slaget, men har da fått i seg litt mat i dag, og er i godt humør. Mor er heldigvis fortsatt frisk og rask. Så nå har jeg benyttet sjansen og vasket leiligheten mens gutta har sovet. De ligger faktisk og sover enda, så da kunne jeg jo blogge litt også før jeg må ordne med noe middag. Siden alle har dårlig matlyst, og mor er en veldig dårlig kokk, så tror jeg like godt at vi bestiller noe takeaway i dag.

Jeg krysser fortsatt fingre og tær for at jeg slipper unna. Jeg hadde jo tross alt en sjau tidligere i høst, når gutta var friske, så jeg synes jeg fortjener å komme meg på julebord i morgen. Jeg sitter her med håndspriten i fanget og roper høyt når min kjære tar på ting i leiligheten. Dørhåndtakene har jeg sikkert vasket minst fire ganger i dag, og doen vasker jeg før jeg skal tisse. Litt gal sier du??

Siden jeg ikke hadde noe bilde å dele i dag, fant jeg frem et til bilde fra julekort-seansen vår en dag sist ;)

Ønsker alle en riktig god helg uten sykdom!!

3 kommentarer:

Julie og baby Oliver sa...

Huff, her hjemme er vi akkurat ferdig med to "omganger" omgangssyke. Oliver slapp heldigvis unna. Sender litt anti-stoffer til imunsystemet ditt sånn at du slipper å få det.

Elin sa...

Ja du er litt gal hehe!! Men jeg skjønner det såååå godt! Det er om å gjøre å tenke forebyggende og bryte smitteveiene, spesielt når det dreier seg om noe så ille som omgangssjuka.

Pappaen til Daniel har min dypeste medfølelse. Det er helt grusomt å bli liggende med noe sånt.

Anne-Marte sa...

Hihi, trodde JEG var bekteriofob, jeg... Godt å høre at jeg ikke er den eneste. Men jeg tvang jo faktisk Sambo til å ha på munnbind da han hadde fugleinfluensa i fjor!