onsdag 20. oktober 2010

Husker dere??

Du trodde kanskje at jeg hadde gitt opp?? En liten stund må jeg innrømme at det også så mørkt ut. Jeg ble ikke akkurat bitt av strikkebasillen, og ting tok jo så lang tid. I tillegg gjorde jeg en del feil, og måtte rekke opp det jeg hadde gjort flere ganger. Jeg la det derfor bort en laang stund. Men nå som vinteren nærmer seg, tok jeg det frem igjen.

 Daniel gjorde sitt for å hjelpe til...

Etter at jeg tok frem prosjektet igjen, må jeg si at det gikk ganske fort, og mye lettere. Og når man nærmer seg slutten, blir man plutselig litt ivrig allikevel.

For å gjøre buksa ekstra persolig, lagde jeg det ene benet bittelitt smalere enn det andre. Og for å kompensere for dette, gjorde jeg det samme benet bittelitt lenger også. I tillegg lagde jeg tennene litt små, og strammet maskene litt vel stramme, og passet på at øynene ikke ble helt symmetriske.

Hvis man ser litt nøye etter, så er det også noen små feil her og der. Men hvem bryr seg vel om det???
Så nå er tiden inne for at dere kan skryte uhemmet av mine ypperlige prestasjoner ;) Jeg har allerede fått masse skryt når jeg har hatt med meg prosjektet på jobb, og dratt det frem i rolige perioder. Jeg har ihvertfall passet godt på at alle har fått med seg hva jeg strikker, og at jeg ikke har strikket siden håndarbeidstimen på barneskolen. Ingen vits i å være blyg ;)

Oppskriften fant jeg her

10 kommentarer:

Elin sa...

Du har vært KJEMPEFLINK!!! :D :D
Og det mener jeg virkelig!!

At strikkeprosjektene får noen personlige preg er jo bare sjarm ;) Det er sånn det skal være! Dessuten er jeg sikker på at neste bukse blir helt perfekt!

Siv Iren sa...

RÅKUL! Bare pass deg, plutselig blir du bitt av basillen...

★ Heidi ★ sa...

Den var utrolig stilig:)
Har saaklart vaert inne tidligere paa samme oppskriften! Men jeg er jo saa utaalmodig av meg og da er liksom luer en bedre idé!
Men den er skikkelig kul altsaa!
Saa flink du har vaert, og ikke minst taalmodig!
Det er en flott egenskap det!

Gøril sa...

wow wow wow

Jeg bøyer meg i støvet. Du er HELT superflink.
Jeg er imponert. Syns du er proff, jeg.

Størstepia sa...

Guri - den var superflott!!!
Herlig innlegg og litt kritisk til deg selv, jeg lo godt her!:-)

Jeg er iallefall veldig imponert - jeg hadde A L D R I klart der der!

Ha en flott kveld (eller kanskje natt snart;-)

Klem fra størstepia

Hegeslilleboble sa...

Åååå, misunnelig. Slik vil jeg også strikke, må inn og se på oppskriften!!! Kjempestilig ble den!!!

Anne-Marte sa...

Superkuuuul!! Og noen små "personlige vrier" er bare sjarmerende. Det er jo det som gjør den unik! :-)

mona sa...

Takk, takk for all skryt! Jeg er ganske så sikker på at når jeg klarer det, så hadde hvem som helst klart det!! Men jeg vil kanskje anbefale å begynne med et litt mindre prosjekt første gang...

Elisabeth sa...

Jeg er imponert og inspirert til å strikke noe sånt selv også selv om mine strikkekunnskaper er noe begrenset.

UnePune sa...

Kjempefin =) Begynte selv på en slik en til størstemann...han er nå 6 og yngste snart 3...og buksa er ikke ferdig!