onsdag 29. september 2010

Ukeplan

Etter at vi fikk barn, merker vi plutselig at det er litt mer logistikk for å få hverdagen til å gå opp. Ihvertfall nå som jeg er tilbake i full jobb, og jobber turnus. Min kjære jobber også sent en dag i uken, så hvis vi jobber sent samme dag må enten mormor komme og hente i barnehagen, eller så må jeg prøve å bytte vakt.
Ellers så er det jo planlegging av hvem som skal levere og hente hvilke dager i barnehagen, og hvilke dager vi har mulighet til å trene eller gjøre andre fritidssysler.

Jeg har lenge tenkt at jeg skulle laget en slags ukeplan, som vi begge har god oversikt over. Da passet det jo perfekt at FruFly hadde laget en ukeplan som var klar til å fylles ut og lastes ned her for litt siden!!
Planen er også at vi skal prøve å planlegge middagene litt, sånn at vi kan handle inn for flere dager av gangen. Det er vi dessverre ikke så flinke til i dag..
Ukeplanen fungerer jo også perfekt nå som jeg prøver å komme i gang med treningen. Hvis jeg har ført opp hvilke timer jeg skal på før uken begynner, så er det forhåpentligvis mye lettere å komme seg avgårde ;)

6 kommentarer:

Størstepia sa...

Leste også det innlegget til Fru Fly.
Kjempefin kalender!
Jeg har en sånn familieplanleggingskalender jeg da. Og den varer fram til nyttår, men tenkte å lage en slik fra januar:-)
Kjenner til det å ikke alltid få dagene til å gå opp - man henger i klokkestrengen stort sett hele tiden...

Ha en flott onsdagskveld!
Klem fra størstepia

PS: Så koselig at du vil være med i giveawayen min - lykke til!

Elisabeth sa...

Vi har startet med å bruke en familiekalender i høst og det fungerer veldig bra!! Lykke til med hverdagslogistikken :-)

Pia sa...

En sånn ukeplan er gull verdt!

Ida sa...

Så fin det var! Vi har også en slik, bare ikke fullt så fin å se på. Den gjør iallfall nytten sin, og hverdagen er mye enklere når man planlegger:-)

Ha en fin høstdag.

Klem

Siv Iren sa...

Den så utrolig bra ut! Sånn en tror jeg vi må få også. kom gjerne med rapport etter et par uker.

Ellen sa...

Ukeplaner er smart! Hadde det ikke vært for at jeg akkurat har kjøpt en familiekalender, så hadde jeg brukt denne jeg og ;)
Etter at jeg hadde tittet innom bloggen din noen ganger, skjønte jeg plutselig hvem du er. Tror vi har vært sammen i bryllup en gang blant annet. Vi er gode venner av Steinar og Marianne. Mannen min var forlovern til Steinar ;) Jeg kjente plutselig igjen Erling på et bilde her.
Koselig blogg du har og veldig søt gutt!